Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Roamler

Monday Morning Price Tracker gelanceerd

Na een succesvolle pilot in januari, lanceert Roamler in maart 2023 zijn nieuwste monitor, de Monday Morning Price Tracker (MMPT). Via een abonnement op deze monitor krijgt de gebruiker wekelijks prijs- en herkomstinformatie van AGF-producten. Dit zorgt voor inzicht in de prijsniveaus bij de grote retailers in Duitsland.

Christiaan Rijnhout, Commercial Lead Fresh bij Roamler: "De monitor geeft wekelijks op maandag vóór 11.15 uur een overzicht van acties, prijs en land van herkomst. Met die informatie kun je meer gestructureerd werken en ben je minder afhankelijk van geruchten."



Hoe te gebruiken?

De Monitor is een effectief hulpmiddel voor het aanpassen van commerciële strategieën op basis van realtime prijzen en het observeren van seizoensinvloeden in subcategorieën. Ze geeft ook feedback aan de teeltsector. Bij de lancering van de MMPT zullen er eerst gegevens worden verzameld van Duitse retailers, maar Roamler is ook van plan de Monitor uit te breiden naar andere landen, te beginnen met Britse en Franse winkels. 

Welke producten zijn inbegrepen?
De basismand van de Monitor bevat de volgende producten:

  • biologische bananen
  • bananen
  • ijsbergsla
  • druiven (wit pitloos 500 gram)
  • Galia meloen
  • "stoplicht"-paprika’s
  • ananas
  • broccoli

"Pas de monitor aan zodat deze bij jouw productlijn past. Vertel ons gewoon in welke producten (naast het basismandje) je geïnteresseerd bent en wij sturen je een voorstel. We zullen ervoor zogen dat je het maximum haalt uit de gegevens. We bieden momenteel 50 productsoorten aan, maar we staan open om er meer toe te voegen op basis van de behoeften van de gebruikers. Laat het ons weten als er producten zijn die we missen", zegt Christiaan.

Hoe en waar worden de gegevens verzameld?
Elke maandagochtend vóór 10.30 uur worden 36 tot 58 winkels in heel Duitsland bezocht om de nieuwste gegevens op te halen. Al deze data worden die dag vóór 11.15 uur direct geanalyseerd en gerapporteerd in Power BI. 

"Dit betekent dat we alleen al voor deze monitor meer dan 2.500 winkels per jaar bezoeken. We bezoeken supermarkten in elk Nielsendistrict. Elke maandagochtend worden tientallen Roamler-app-gebruikers naar vooraf bepaalde winkels gestuurd, met duidelijke instructies. Elke inzending wordt handmatig gecontroleerd door ons internationale team van beoordelaars. Ons datateam analyseert vervolgens de aangeleverde data en zet deze vóór 11.15 uur om in bruikbare informatie", vertelt Christiaan.

Monitor-abonnementen zijn er vanaf € 125 per week, inclusief training en volledige onboarding. Voor de lezers van www.agf.nl en FreshPlaza stelt Roamler de preview van de Monday Morning Price Tracker van deze week gratis beschikbaar.

Klik hier om de preview te ontvangen.

Voor meer informatie:
Christiaan Rijnhout
Roamler Nederland BV
NDSM-plein 20-26 Amsterdam
Mob: +31 (0) 615 294 869
christiaan.rijnhout@roamler.com
www.roamler.com 

Publicatiedatum: