Landgard Bio liet afgelopen week op de BioFach in Neurenberg zien hoe milieuvriendelijk geteelde biologische producten kunnen profiteren van een sterke coöperatieve marketing, vooral in moeilijke tijden. "De inflatie heeft de biologische sector hard getroffen. Juist daarom was het voor ons des te belangrijker om dit jaar als onderdeel van de gezamenlijke NRW-stand aanwezig te zijn op dé beurs voor biologische levensmiddelen", benadrukt Albert Fuhs, directeur van Landgard Bio GmbH uit Bornheim-Roisdorf.
"We hebben de vier beursdagen intensief gebruikt om ideeën uit te wisselen met producenten en branche-experts, de voordelen van coöperatieve biologische productie te presenteren en nieuwe ecologische trends te ontdekken", vervolgt Fuhs.
Albert Fuhs staat al vele jaren aan het roer van Landgard Bio GmbH.
Op een bescheiden stand op de Biofach presenteerde Landgard een selectie uit het veelzijdige aanbod van biologisch geteelde producten. In gesprekken met Landgard Bio-experts kwamen nationale en internationale vakbezoekers bovendien te weten hoe de producentencoöperatie teeltbedrijven die al biologisch telen of geïnteresseerd zijn in de omschakeling van hun conventionele teelt, optimaal kan ondersteunen.
Tijdens de branche-uitwisseling werd ook aandacht besteed aan trendthema's zoals duurzamere verpakkingsmaterialen of het volledig vermijden van verpakkingen door natural branding. Bij dit innovatieve proces worden producten zoals pompoenen, zoete aardappelen, maar ook mango's, avocado's, gember, sinaasappels of citroenen voorzien van een laserbelettering die extra etiketten overbodig maakt.
Voor meer informatie:
www.landgard.de/landgard/tochtergesellschaften/landgard-bio