India importeert de avocado's

"Het tweede Tanzaniaanse avocadoseizoen komt eraan"

"Wij zijn ''één van de grootste importeurs van avocado's in India. We hebben onlangs de eerste zending avocado's uit Tanzania ontvangen. De eerste partij heeft een goede kwaliteit en drogestofgehalte," zegt Abdul Kadir Memon, directeur van Abacate International. De avocado's uit Tanzania halen was een bewuste keuze, legt hij uit. "De belangrijkste overweging was de transittijd. Bij het importeren van avocado's uit Peru, Chili of Nieuw-Zeeland is de transittijd exponentieel langer dan bij het importeren uit Tanzania. Avocado's verzenden via zeecontainers is niet mogelijk vanwege de langere transittijd vanuit de genoemde landen. Alleen luchttransporten zijn mogelijk. Dit leidt tot een stijging van de prijs, die rechtstreeks van invloed is op de verkoopprijs van deze vrucht."

Als we kijken naar het meest populaire ras, stelt Memon dat de consumenten de avocado niet goed genoeg kennen om een verschil in de rassen op te merken. "Consumenten zijn zich niet zo bewust van de verschillen in avocadovariëteiten. Onze ervaring op de markt is echter dat van de twee populaire rassen 'Hass' en 'Fuerte' de eerste bekender is bij de Indiase consumenten. Het is misschien wel één van de bekendste avocadorassen en wordt door velen als de beste beschouwd. De smaak van de Tanzaniaanse Hass avocado is vrij intens en het vruchtvlees is zeer romig. De prijzen voor avocado's uit Tanzania zijn goedkoper, omdat deze in India belastingvrij zijn toegestaan."

De consument in India moet nog worden voorgelicht over de toepassingen van de vrucht, wat op zijn beurt de vraag naar avocado's zal doen toenemen, aldus Memon: "De komende maanden zal er een grotere mate van stabiliteit zijn in de vraag naar avocado's, wat ook kan leiden tot stabiele prijzen. De avocadomarkt is echter niet op dezelfde manier van de grond gekomen als andere vruchten. Het bewustzijn van gezondheid en voedingsstoffen neemt toe en de huidige generatie begrijpt de voordelen van avocado's. We zijn echter nog lang niet op het niveau van "een appel per dag". Het is ook een uitdaging om vraag en aanbod te beheren, want een grotere fluctuatie in één van beide leidt tot instabiliteit van de prijzen, die vaak instorten. Vorig jaar kwamen er wekelijks containers met avocado's uit Tanzania aan, waardoor de prijzen instortten vanwege het overaanbod op de markt. Op dit moment is de eerste lading van het seizoen aangekomen en vanaf nu is de markt goed en zijn de prijzen stabiel."

"Indiase consumenten houden van grotere maten, de maten 12/14/16  hebben de voorkeur. De Indiase markten gebruiken grotere vruchten vanwege de grotere gezinnen. Zodra de consumenten begrijpen dat avocado's kunnen worden gebruikt als één portie fruit en door één persoon tegelijk kunnen worden gebruikt, zal dit leiden tot een voorkeur voor kleinere maten. De bewustwording die Abacate International creëert, zal hier zeker verandering in brengen. Indiase consumenten zullen het fruit beter gaan begrijpen en de kleinere maten 18/20/22 zullen een grotere rol gaan spelen. Marketing zal een cruciale rol spelen bij het creëren van dit bewustzijn en Abacate International streeft daarnaar."

En dus is het de missie van Abacate om ervoor te zorgen dat de consument in India weet wat de avocado voor hem kan doen, zelfs als dat betekent dat hij in het beginstadium een klap in de winst moet incasseren: "De avocadomarkt groeit in een stevig tempo in India. Het land is ook begonnen met de teelt van avocado's om de noodzaak van meer import weg te nemen. Wij richten ons op deze vrucht, want onze naam Abacate betekent avocado in het Portugees. We willen bekend staan om het feit dat we avocado's op het Indiase menu zetten. Om te beginnen zal een goed aanbod leiden tot een grotere vraag naar avocado's, wat gunstig is voor klanten en nadelig voor importeurs, maar onze visie is om avocado's op het bord van elke Indiase consument te leggen vanwege hun gezondheidsvoordelen. En dus zijn we bereid om wat vroege verliezen te dragen om de grotere zaak te bevorderen," besluit Memon.

Voor meer informatie:
Abdul Kadir Memon
Abacate International
abacateindia@gmail.com
www.abacate.in


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.