Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Commercieel team Combilo ontdekt nieuwe wegen op innovatietour Hillenraad Partners

Al meer dan vier generaties is Combilo een succesvolle speler in de handel en distributie van groenten en fruit onder het motto ‘creating refreshing ways together’. Met volgend jaar het 100-jarig jubileum op de agenda, werkt het bedrijf volop aan innovatie en vernieuwing om een waardevolle en frisse spil in de keten tussen telers en retailers te kunnen blijven. Om 2023 fris te beginnen, ging het commerciële team van Combilo met Hillenraad Partners onlangs op innovatietour.

Operationeel Directeur Ron Toet: “Het is een tijd van grote uitdagingen en veranderingen. Juist nu is het van groot belang om als team de vele en vooral ook snelle ontwikkelingen in markt en technologie scherp in beeld te hebben. De innovatietour gaf enorm veel nieuwe inzichten én energie om wat op ons afkomt in deze toch hectische en onzekere tijd om te zetten in concrete kansen om nóg beter te worden met elkaar”.

Digitalisering benutten
Ron vervolgt: “Dichtbij huis in de wereldstad Rotterdam hebben we in één dag tijd onwijs veel ontdekt en geleerd waarmee we concreet aan de slag kunnen én ook gaan”. Dat digitalisering zorgt voor grote veranderingen is een open deur. Maar hoe zorg je ervoor dat je als onderneming alle voor jou relevante nieuwe mogelijkheden herkent én kan benutten. De innovatietour biedt een breed inzicht in wat er allemaal al te koop is aan nieuwe technologieën en concepten in de versketen. Daarbij leren deelnemers hoe ze met de spirit en de skills van een start-up op een effectieve manier aan de slag te gaan met de meest veelbelovende nieuwe ideeën.

Anders leren kijken en werken
“Innovaties in de gehele keten inspireerden het commerciële team tot talrijke nieuwe ideeën. Het opende de ogen om zelf actief innovaties te blijven scouten, met de hulpmiddelen die tijdens de reis zijn aangereikt”. Niet alleen technologie, maar ook nieuwe trends in de food en retail werden onderweg gespot. De verbazing over de haalbaarheid van sommige daarvan, werd snel omgezet in kansen: als het dit bedrijf lukt om 6 euro te vragen voor een beker water met een smaakje, wat kunnen wij dan anders doen?

Ook nieuwe wegen vinden?
In de onzekere en uitdagende markt die we in vrijwel iedere bedrijfstak begin 2023 kennen, zijn verandering en vernieuwing van groot belang. Stijgende kosten, uitval van vraag tot razendsnelle technologische ontwikkelingen, vragen om nieuwe oplossingen om als bedrijf relevant te kunnen blijven. Deze oplossingen komen niet vanzelf. Ze vragen een open blik en actieve houding van de denkkracht van alle lagen en generaties binnen een onderneming. Ron Toet sluit enthousiast af: “De dag in heeft de blikken van ons team echt verruimd. Met één van de bedrijven die we ontdekten op de innovatietour, zijn we zelfs al concreet aan de slag op een voor ons nieuwe veelbelovende weg!”.

Voor meer informatie over de innovatietour kunt u contact opnemen met Hans van den Ende, hansvandenende@hillenraadpartners.nl

bron: Hillenraad Partners

Publicatiedatum: