Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Betrouwbaarheid van dienstregelingen blijft stijgen

Sea-Intelligence heeft nummer 137 van het Global Liner Performance (GLP) rapport gepubliceerd, met cijfers over de betrouwbaarheid van de dienstregeling tot en met december 2022. Aangezien het rapport zelf vrij uitgebreid is en de betrouwbaarheid van de dienstregeling voor 34 verschillende handelsroutes en meer dan 60 vervoerders bestrijkt, worden in dit persbericht alleen de globale hoogtepunten uit het volledige rapport behandeld.

De snelle toename van de betrouwbaarheid van de dienstregelingen die we in de tweede helft van het jaar hebben gezien, is enigszins afgezwakt, met een marginale stijging van 0,1 procentpunt maand-op-maand in december tot 56,6%. Op jaarbasis steeg de betrouwbaarheid van de planning echter met 24,8 procentpunten. De gemiddelde vertraging voor te laat aankomende schepen is sinds de jaarwisseling voortdurend gedaald. In december 2022 steeg de gemiddelde vertraging echter licht, met 0,34 dagen m/m en kwam uit op 5,43 dagen.

MSC was de meest betrouwbare top-14 vervoerder in december met 63,3%, gevolgd door Maersk met 60,1%. De volgende 10 maatschappijen noteerden een betrouwbaarheid tussen 50%-60%, waarbij alleen Yang Ming en ZIM met respectievelijk 47,7% en 47,2% een betrouwbaarheid van minder dan 50% noteerden. Tien van de 14 grootste maatschappijen noteerden in december 2022 een verbetering van de betrouwbaarheid, terwijl MSC geen verandering liet optekenen en 3 maatschappijen een daling lieten optekenen.

Yang Ming noteerde de grootste stijging met 5,3 procentpunten, terwijl ZIM de grootste m/m-daling van -6,1 procentpunten noteerde. Alle maatschappijen noteerden echter verbeteringen met dubbele cijfers op jaarbasis.

Bron: sea-intelligence.com

Publicatiedatum: