Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Valentijn nadert met goede vraag naar aardbeien en stijgende prijzen"

De daling van het kwik vanaf de tweede week van januari heeft de oogst van aardbeien in Huelva vertraagd. De prijzen zijn toegenomen en blijven in stijgende lijn.


Loli García, commercieel directeur van Grufesa

"De Europese markt is relatief leeg en het lijkt erop dat dat de komende weken zo zal blijven", zegt Loli García, commercieel directeur van het Spaanse Grufesa. "De productie in Huelva is gedaald na een ongewoon warme decembermaand. Dat resulteerde in een groot aanbod en lage prijzen. Nu blijft de vraag het aanbod overtreffen, want Egypte is ondertussen ook aan het einde van z’n seizoen." 

De coöperatie uit de gemeente Moguer telt 40 leden die ongeveer 500 hectare bewerken, goed voor 27.000 ton aardbeien, blauwe bessen en frambozen. Grufesa zet zijn fruit af in Spanje en in de rest van Europa, met Centraal-Europa als belangrijkste markt.

De prijzen blijven hoog en volgens Loli García zal deze trend zich naar verwachting de komende weken voortzetten, ook tijdens de Valentijnscampagne. "Op dat feest speelt de aardbei een prominente rol. Aangezien er vorig jaar nog steeds coronabeperkingen waren in februari in verschillende Europese landen, zien we de komende weken met vertrouwen tegemoet. De verliefden zullen Valentijn uitbundiger kunnen vieren en dat kan natuurlijk met aardbeien." 

Onder het merk LOVE heeft Grufesa verpakkingen om speciale gelegenheden te vieren. "Deze doosjes zijn aantrekkelijk voor de consument en voordelig voor de toeleveringsketen, want ze helpen de verkoop te verhogen. Het merk LOVE is niet alleen ontworpen voor Valentijnsdag, maar om het hele jaar door een speciale gelegenheid of evenement te vieren", besluit Loli García. 

Voor meer informatie:
Loli García
Grufesa
Tel: +34 959 372335 (Spanje)
dgarciar@grufesa.com 
www.grufesa.com

Publicatiedatum: