Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Digitaal verkoopplatform voor AGF-sector automatiseert in- en verkoopprocessen

Door de transacties tussen bestaande zakenrelaties effectief over te brengen naar een digitale tool, wil Consentio de spelers van de sector in staat stellen om op een extra niveau te werken en te verbinden. "De missie van Consentio is de communicatie en transparantie tussen producenten, groothandelaren en supermarkten aan te scherpen om elke zakelijke transactie te optimaliseren, en om productverspilling tot een minimum te beperken", zegt Benoit Vandevivere, medeoprichter van het online platform. 

"Men weet misschien niet dat een derde van de wereldwijde voedselproductie verloren gaat. Dat komt neer op 715 miljoen ton groenten en fruit per jaar. Er zijn verschillende manieren om dit probleem aan te pakken en één daarvan is het gebruik van technologie", gaat Benoit Vandevivere verder.

"Consentio centraliseert uitwisselingen tussen de verschillende marktspelers: van supermarkten en detailhandel, tot horeca, groothandel, importeurs/exporteurs en telers."

Het platform is, volgens de ontwikkelaars, op drie pijlers gebouwd:

  1. Een online platform waar producten, prijzen, foto's en beschrijvingen worden verzameld in een online winkel. "Bij onze huidige klanten genereert het verkoopplatvorm 35% meer omzet en ook betere marges. De bestellingen kunnen automatisch worden geüpload in een ERP-systeem en worden ze gecontroleerd op o.a. correcte prijzen. Integraties met SAP, RPO, Microsoft Navision etc. liggen op de plank.
  2. Een order-tool, genaamd Magic Orders, waarbij orders in elk formaat worden gescand, verwerkt en geanalyseerd in real time, waarbij extra inzichten worden verkregen en automatisch worden verzonden naar de respectievelijke ERP-systemen. "Dit is een onmiddellijke tijdsbesparing voor bedrijven die niet langer handmatig bestellingen in het ERP-systeem hoeven in te voeren. Niet te vergeten dat dit geen taak is die de nieuwe generatie medewerkers in de vers-industrie wil uitvoeren. Het voorkomt bovendien fouten en het vermindert het aantal gemaakte creditnota's tot zelfs 90%. Zo kunnen bedrijven hun mensen en middelen écht inzetten voor de groei en de ontwikkeling van hun business! En last but not least, dankzij de snellere communicatie en minder fouten, helpt het om voedselverspilling te verminderen met 25%."
  3. De data die door Consentio gaat is ten behoeve van de klimaatdoelstellingen en CO2/water/plastic voetafdrukken van bedrijven. "De Environmental, Social and Governance aspecten worden steeds belangrijker voor bedrijven. Binnen afzienbare tijd zullen deze ESG-criteria verplicht zijn. Bedrijven moeten kunnen aantonen wat hun impact is op de maatschappij en op het klimaat", aldus Benoit.

Consentio is ook te vinden op de komende Fruit Logistica in Berlijn.

Voor meer informatie:
Johan Troost
Consentio
+31.6.26.94.97.12
johan@consentio.co 
www.consentio.co    

Publicatiedatum: