Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese keten van fruitspeciaalzaken Pagoda genoteerd op beurs Hongkong

Op 16 januari werd de noteringsceremonie van Shenzhen Pagoda Industrial (Group) op de Main Board van de Hong Kong Stock Exchange met succes gehouden. Om 9:30 uur, met het geluid van gongs die op beide plaatsen tegelijk klonken, werd Pagoda Group officieel genoteerd op de Hong Kong Stock Exchange en werd daarmee "het eerste aandeel van China's fruitketenretailer," waardoor het op de internationale kapitaalmarkt belandde. Aandelenafkorting: Pagoda Group, aandelencode: 2411. HK.

Pagoda is een bekende fruitretailer in China en heeft het grootste distributienetwerk in de binnenlandse fruitsector. Het werd opgericht in Shenzhen in 2001. Tot nu toe heeft het in totaal 5.645 offline winkels, die meer dan 140 steden in 22 provincies en steden in het hele land bestrijken. De missie van de Pagode is: "Iedereen laten genieten van een leven met heerlijk fruit".

"Everyone's Orchard" werd de slogan van Yu Huiyong, de oprichter en voorzitter van het bedrijf, in het eerste jaar van de oprichting van Pagoda. Het is ook het thema van de activiteiten van de Pagoda Group ter gelegenheid van de 10e verjaardag van het bedrijf. Aan het begin van de oprichting heeft Pagoda, als reactie op de grote verschillen in fruit, het eerste standaardsorteersysteem in China opgezet voor alle categorieën fruit op basis van smaak. Het fruit wordt onderverdeeld in 4 klassen: bordkwaliteit, A-klasse, B-klasse en C-klasse volgens de indicatoren "suikerzuurgraad, versheid, knapperigheid, malsheid, geur, veiligheid, grootte, kleur en zonder gebreken" en vervolgens op basis van verschillende standaardprijzen. Dit standaardsysteem is van toepassing op de vaststelling van normen voor de hele sector, met inbegrip van het opbouwen van een categoriemerk.

De afgelopen jaren is Pagoda, als gevolg van factoren als de vertraging van de macro-economische groei en de pandemie, tegen de trend in blijven groeien. Het bedrijf breidt nog steeds uit. In de afgelopen drie jaar is het totale aantal offline winkels van Pagoda met duizenden toegenomen, voornamelijk geconcentreerd in drukbezochte gebieden zoals woonwijken en winkelstraten. Tegelijkertijd heeft Pagoda ook veel online verkoopkanalen gecreëerd, waaronder de Pagoda App, WeChat applets en online officiële paradepaardjes zoals Tmall, JD.com en Douyin. Het werkt ook samen met derde partijen voor voedsellevering en in-store platforms zoals Meituan, Ele.me en Koubei om fruit op tijd te leveren. Het bedrijf heeft een landelijk fruitfranchise retailnetwerk opgebouwd dat dicht bij de gemeenschap, online en offline, winkel- en opslagintegratie, tijdige levering en next-day delivery integratie staat.

De fruitsector lijkt een lage drempel te hebben en was in het verleden moeilijk om "te confronteren". Na de oprichting van het merk Pagoda werd fruit verkopen geleidelijk gestandaardiseerd, kwaliteitsgericht en merkgericht. Momenteel, met de notering van Pagoda Group op het hoofdbord van de beurs van Hong Kong, wordt aangenomen dat de waardigheid en de trots van de fruitsector sterk zullen toenemen. Het openen van een winkeltje om fruit te verkopen kan ook een carrière worden.

Afgezien van de verbetering van de handel, zal met de verdere ontwikkeling en uitbreiding van de markt van Pagoda Group na de beursnotering, de servicestandaard "terugbrengen als het u bevalt" onvermijdelijk het serviceniveau in de hele sector verbeteren.

Na meer dan 20 jaar ontwikkeling is Pagoda Group nu een groot ketenbedrijf geworden dat de inkoop van vers fruit, technische ondersteuning bij aanplant, bewaring na de oogst, logistieke opslag, standaardsortering, marketinguitbreiding, merkexploitatie, winkelverkoop, informatietechnologie, financieel kapitaal, wetenschappelijk onderzoek en onderwijs integreert. In 2023, zo wordt aangenomen, zal Pagoda Group na zijn beursnotering ook meer open, transparant en gestandaardiseerd worden, en verder sterker, groter en beter worden. Met "Everyone's orchard" als slogan zal het een betere strategie zijn om "Iedereen te laten genieten van een leven met heerlijk fruit".

Voor meer informatie:
Zola 
Shenzhen Pagoda
zola@pagoda.com.cn 
www.pagoda.com.cn