Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Karl Klees Fruchtimport

"Prijs Israëlische Orri clementines 3-4 euro per karton duurder"

Sinds ongeveer twee weken is het seizoen van de populaire Orri clementines uit Israël in volle gang. "Op 28 december, vlak voor de jaarwisseling, arriveerden de eerste partijen bij ons", deelt Hans Peter Deutschmann, directeur van Karl Klees, gevestigd op de groothandelsmarkt in Düsseldorf, ons mee. "We waren op de plaatselijke groothandelsmarkt een van de eersten die Orri clementines aanboden en constateren een matige start van het seizoen en een goede vraag."


Hans Peter Deutschmann

De op de markt gebruikelijke maten 60-70 zijn volgens Hans Peter voldoende beschikbaar. "Hetzelfde geldt voor de Tango Gold uit Spanje, die we hoofdzakelijk in de maat 54-60 aanbieden." Net als bij veel andere groenten- en fruitsoorten wordt de huidige clementinemarkt gekenmerkt door een hoog prijsniveau. "De inkoopprijs van Israëlische Orri clementines is per colli ongeveer 3-4 euro hoger dan vorig jaar. Of dit het gevolg is van de gestegen logistieke kosten of teeltkosten kan ik op dit moment moeilijk beoordelen. Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is dat de prijzen tegen het einde van het seizoen in april misschien wat zullen zakken." 

Naast Orri clementines wordt ook de Spaanse Cara Cara sinaasappel met roze vruchtvlees vaak als trendfruit beschreven. Hans Peter: "Wij bieden de Cara Cara van half december tot in de tweede week van februari aan. De vraag naar deze sinaasappel is inmiddels echter aanzienlijk kleiner dan enkele jaren geleden, toen deze een echte trend was."

Karl Klees is een van de lang gevestigde marktbedrijven op de groothandelsmarkt in Düsseldorf. Hans Peter Deutschmann is sinds 1990 directeur en mede-eigenaar, en sinds vier jaar de enige eigenaar. "Wij worden onder meer gekenmerkt door een breed assortiment en een kwalitatief hoogwaardige merkenportfolio, met een zeer goede leveranciers- en klantenbinding gedurende vele jaren."  

Voor meer informatie:
Hans Peter Deutschmann 
Karl Klees GmbH
Großmarkt Düsseldorf
Tel: +49 (0211) 4220185
info@klees-fruit.de 
www.klees-fruit.de 

Publicatiedatum: