Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse babyleafsector heeft zich sterk ontwikkeld

Het Italiaanse Altamura, een telersvereniging gespecialiseerd in babyleaves, heeft 2022 afgesloten met een omzetstijging van 20%. "Er zijn evenwel ups en downs geweest als gevolg van externe sociaal-politieke situaties die de sector op sommige momenten enigszins hebben gedestabiliseerd. We hebben met name stijgingen van de grondstofprijzen en een moeilijke inkoop van materialen vastgesteld. Maar momenteel zitten we in een fase van lichte normalisatie", zegt Fabio Altamura, vicevoorzitter van de telersvereniging. 

"Qua weersomstandigheden hebben we vorig jaar veel geluk gehad: een zachte winter was gunstig voor de productievolumes. De babyleafsector heeft zich ondertussen sterk ontwikkeld. Er is steeds meer vraag naar het product in de verschillende soorten. De consument is niet alleen meer gewend aan de klassieke versie van een krop sla, maar ook aan bijvoorbeeld gemakkelijk te bereiden rucola of gemengde sla in zakjes of trays." 


Rucola van de BGA Piana del Sele en gemengde salade van de voorgesneden productenlijn onder het merk Mama Salad

"In het buitenland is de vraag naar ons assortiment nog steeds groeiende. Al onze producten zien een stijgende interesse", zegt de vicevoorzitter. "De nieuwe producten die we gelanceerd hebben halen de resultaten waar we op hoopten en we zullen blijven werken om ze nog beter te positioneren. Ik heb het over Mama Salad, onze eerste lijn voorgesneden slaproducten, maar nog meer over de Mix Selvatico van wilde kruiden die we afgelopen november hebben gelanceerd." 


Mix Selvatico van wilde kruiden van Altamura 

De wilde kruiden boeken uitstekende resultaten in het horecakanaal, vooral in de toprestaurants en in de zogenaamde gourmet-pizzeria's. "Vergeleken met bekendere kruiden gebruiken chef-koks de wilde kruiden op een creatievere manier. Een karakteristieke smaak, maar ook sterke voedingseigenschappen zijn gegarandeerd. Onze mix wekt dan ook veel belangstelling." 

Deelname aan Marca Fresh
"Voor het eerst hebben we besloten om deel te nemen aan Marca Fresh, een concept gewijd aan duurzame innovatie in groenten en fruit. We willen 2023 op een proactieve manier beginnen. Het is een kans die we moeten aangrijpen, want we zullen er onze retailpartners van binnen- en buitenland ontmoeten waarmee we al succesvol aan de slag zijn met onze producten onder de Altamura-merk of in private label samenwerkingen. Het wordt ook een moment om op de hoogte te blijven van de nieuwste consumptietrends. We gaan op ontdekking, maar we zullen er ook al onze productlijnen laten zien", besluit Fabio Altamura. 

Telersvereniging Altamura zal op de Marca Fresh (Bologna, 18 en 19 januari 2023) geïnteresseerden verwelkomen in hal 16, stand B/54. 

Voor meer informatie:
Op Altamura
via Pacinotti
Pontecagnano Faiano (SA) - Italië
info@opaltamura.com
www.opaltamura.com

Publicatiedatum: