Van 1 tot 7 februari zet VLAM samen met heel wat partners witloof opnieuw in de kijker tijdens de Week van het Witloof. "We benadrukken dat er 1001 mogelijkheden met witloof zijn en dat witloof dus een culinair toppertje is in elke keuken. Er is een radio- en online campagne gepland en het witloof zal ook in de horeca, retail, groot- en kleinhandel in de kijker worden gezet", zo melden ze.
Het maakt deel uit van het Belgisch culinair erfgoed. "Het is toepasbaar in alle soorten keukens en in verschillende bereidingswijzen. Bovendien is het caloriearm en budgetvriendelijk. Toch gaat het verbruik achteruit op lange termijn. Actie is geboden." Nele Van Avermaet, promotiemanager groenten en fruit binnen VLAM: "De concurrentie in de versrayon is groot. En omdat de inspiratie vaak niet verdergaat dan de witloofrolletjes met kaas en ham belandt witloof te weinig in het boodschappenmandje."
Tweede editie Week van het Witloof
De eerste editie zorgde voor een meerverkoop van 35% van de groente. VLAM wil verder gaan op dit elan en zet de culinaire troeven van witloof daarom via verschillende kanalen en met verschillende partners opnieuw een week in de kijker. De ervaring van VLAM met het concept 'de Week van' leert dat de focus op een feestweek een verstandige keuze is, zo melden ze. Van Avermaet: "Bedoeling is uiteraard dat het product jaarrond meer top of mind wordt bij de consument. Een feestweek kan hiervoor een opstapje zijn."
Van 28 januari tot 7 februari zal campagne gevoerd worden op negen radiozenders, via online platformen en sociale media. Meerdere retailers, kleinhandelaars (slagers, groentewinkels en hoevewinkels) en groothandels stappen mee in het verhaal. Ook de veilingen zetten hun schouders mee onder deze campagne en zullen via hun kanalen aandacht geven aan de campagne. In de restaurants van de Vlaamse overheid zal ook witloof op het menu staan tijdens de feestweek. Er is ook een sensibiliseringscampagne voorzien via de horecavakpers.
Via de eigen VLAM-kanalen zal witloof eveneens in de spotlight worden gezet. Op de website lekkervanbijons.be, de nieuwsbrief en de socialemediakanalen wordt inspiratie geboden. Allesover.bio, rechtvanbijdeboer.be en streekproduct.be zijn belangrijke aanvullende kanalen om de troeven van witloof uit te dragen.
Voor meer informatie:
Liliane Driesen
VLAM
+32 02 552 80 32
liliane.driesen@vlam.be
www.vlam.be