Tesco en M&S zien omzet stijgen tijdens kerstperiode

VK: Tesco en M&S zien omzet stijgen tijdens kerstperiode
Tesco en Marks & Spencer hebben tijdens de kerstperiode allebei een sterke omzet geboekt door hogere prijzen. Volgens Tesco steeg de like-for-like verkoop in zijn Britse winkels met 5,3% en die van M&S met 7,2%. De grootste Britse supermarkt zei dat er veel vraag was naar zijn budgetartikelen, maar dat het winkelend publiek ook Tesco's Finest-assortiment had gekocht. Ondertussen zei M&S dat het goed had gepresteerd op het gebied van voeding, kleding en huishoudelijke artikelen. Hoewel Tesco over de 19 weken tot 7 januari een omzetstijging meldde, was de groei eerder te danken aan het tempo van de prijsstijgingen, of de inflatie, dan aan het feit dat mensen meer artikelen kochten. Marks & Spencer zag in de 13 weken tot 31 december een stijging van 6,3% in de like-for-like omzet in zijn voedingsmiddelenwinkels en zag op 23 december een record kerstverkoop van meer dan € 90 mln.
Bron: bbc.com 

België: Colruyt projecteert aanbiedingen op de winkelvloer
In Halle test Colruyt een nieuwe technologie om de winkelervaring te verbeteren: de winkelier projecteert reclame- en sfeerbeelden op de winkelvloer om het winkelend publiek te inspireren en de omzet te verhogen.
Bron: retaildetail.eu 

Italiaanse coöperatie D.IT boekt 3% groei in boekjaar 2022
De Italiaanse retailcoöperatie en inkoopgroep D.IT - Distribuzione Italiana heeft zijn boekjaar 2022 afgesloten met een omzetstijging van 3% die naar eigen zeggen de oorspronkelijke prognoses overtreft. De private-label-tak van de groep kende een groei van ongeveer 20%. De activiteiten van D.IT omvatten de winkelketens Sigma en Sisa en merken zoals Gusto & Passione, VerdeMio en Equilibrio & Piacere. D.IT merkte op dat zelfs zijn basismerk, Primo, positief heeft gereageerd op de toegenomen vraag van de consument naar gemak.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Higgidy wordt eerste niet-veganistische merk dat Veganuary sponsort
Leverancier van verse levensmiddelen Higgidy is het eerste niet-veganistische merk dat Veganuary sponsort. De samenwerking komt omdat Higgidy zijn groeiende plantaardige portfolio onder de aandacht wil brengen, aangezien meer dan 75% van zijn taarten, quiches, broodjes en muffins vegetarisch of veganistisch is.
Bron: grocerygazette.co.uk 

VK: Pukpip introduceert reeks nieuwe diepgevroren fruitproducten om de ijscategorie te ontwrichten
Pukpip introduceert een nieuw assortiment diepgevroren fruit met bananen gedoopt in melk-, pure en witte chocolade. Pukpip is klaar om de ijscategorie te veranderen door in te spelen op de opkomst van diepgevroren snacks en desserts. Het diepgevroren snackmerk brengt het eerste product in zijn soort uit in de Britse retail, nadat zusterbedrijf Diana's succesvol is gebleken in de VS.
Bron: grocerygazette.co.uk 

Meer dan de helft van de consumenten maakt zich zorgen over financiële situatie
Een nieuw rapport van Capgemini heeft onthuld dat ongeveer 61% van de consumenten zich zorgen maakt over hun financiële situatie, waarbij millennials (66%) en gen X (64%) zich de meeste zorgen maken en boomers (55%) de minste. De tweede editie van het jaarlijkse rapport over consumententrends van Capgemini Research Institute, What Matters to Today's Consumer, onthult het effect van de gestegen kosten van levensonderhoud op de bestedingsgewoonten en -voorkeuren van consumenten.
Bron: esmmagazine.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.