Het Franse Primland consolideert haar "Wij zijn telers"-positionering voor het nieuwe exportseizoen voor kiwi's op het noordelijk halfrond en kondigt de start van het exportseizoen aan met een ambitieus communicatieplan gericht op consumenten en ter ondersteuning van haar afnemers.
Sinds 3 jaar ontwikkelt Primland samenwerkingen met kiwitelers. Met strikte inachtneming van zijn waarden breidt het bedrijf zijn activiteiten uit naar Griekenland, Italië en Portugal en steunt het producenten die hun aanpak volgen. Dit bestaat uit:
- Deze producenten voorzien van de unieke kennis en expertise die zij in de loop der jaren in haar eigen boomgaarden heeft opgedaan. Onderzoek en ontwikkeling, technische uitrusting, duurzame ontwikkeling
- Het garanderen van de beste kwaliteitsnormen door middel van interne teams voor kwaliteitsdiensten, onafhankelijke kwaliteitsaudits, het opstellen van strenge specificaties en de integratie in de wereldwijde aanpak van de groep inzake maatschappelijk verantwoord ondernemen.
- Profiteren van 40 jaar commerciële activiteit om de beste afzetmogelijkheden te garanderen (meer dan 350 klanten over de hele wereld, deelname aan internationale beurzen, promotioneel ondersteuningsprogramma voor groothandelaars, innovatie van verpakkingen in overeenstemming met de verwachtingen van de consument, evenementen en proeverijen in winkels).
- Adviseren van partners over de naleving van sanitaire controles en reglementaire procedures (certificeringen IFS Broker, OEA, enz.).
- Versterking van de reputatie van het merk Oscar bij de consument (programma voor persrelaties, partnerschappen met influencers en sociale netwerken, aankoop van media, enz.)
Op deze manier kunnen vele telers (buiten Frankrijk) hun terroir, kennis en expertise aan Primland ter beschikking stellen en fruit onder het merk Oscar® op de markt brengen.
Dankzij de kracht van haar vlaggenschipmerk Oscar op internationaal niveau, breidt Primland haar assortiment kiwi's op de markten van bestemming het hele jaar door uit.
Oscar France is sinds zijn lancering gepositioneerd als premium kiwi. Primland biedt nu kiwi's van hoge kwaliteit aan, met nieuwe origines zoals Griekenland, Spanje en Portugal met Oscar Greece en Oscar Hispania* in respectievelijk groene en gele kiwi's.
Om de verkoop- en marketinginspanningen van haar klanten op de markten in Azië en Zuid-Amerika te ondersteunen, biedt Primland ambitieuze communicatieprogramma's aan.
Deze acties maken deel uit van een Europese aanpak en hebben tot doel de consumptie van het product te bevorderen door middel van initiatieven om de voordelen van kiwi's onder de aandacht te brengen en advies te geven over hoe de smaak ervan het best tot zijn recht kan komen. Deze acties, die in eerdere campagnes met succes zijn bekroond, zullen worden ingezet op de websites en sociale netwerken van haar klanten en distributeurs en worden doorgegeven door influencers in de landen van bestemming. Daarnaast zullen specifieke Instagram-pagina's worden gecreëerd om deze informatie en Oscar-kiwirecepten door te geven.
Ten slotte zullen samen met klanten en distributeurs promotieacties op het verkooppunt worden uitgevoerd. Deze acties omvatten proeverijen (met uitdelen van merchandise) met bijzondere aandacht voor de smaakbeleving van onze Oscar kiwi's en advies over de beste manieren om ervan te genieten.
Oscar zal content blijven produceren op zijn website en op zijn eigen sociale netwerken.
Voor meer informatie:
Olivier Pouilhes
Tel: +33 (0)7 87 31 09 52
E-mail: olivier.pouilhes@primland.fr
www.oscar.kiwi