Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rockit appel beleeft groots jaar

Dankzij een ongekende vraag heeft het Nieuw-Zeelandse appelbedrijf Rockit Global Limited in een van zijn moeilijkste jaren ooit recordprijzen gehaald op de wereldmarkten.

Het appelmerk uit Hawke's Bay heeft in een moeilijk seizoen goed gepresteerd, zegt CEO Mark O'Donnell. "We hebben dit jaar enorme vooruitgang geboekt op weg naar ons doel om 's werelds meest geliefde appelmerk te worden. En we staan op het punt om 2023 in te luiden met prognoses dat we onze export van 2022 meer dan zullen verdubbelen en volgend jaar 160 miljoen appelen zullen verpakken en verladen."

O'Donnel zegt dat de groei sterk komt uit het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië, waarbij drie landen in het bijzonder de scherpste stijging van de afzet laten zien. "In Indonesië hebben we een nieuwe retailer in de Rockit-familie verwelkomd, wat bijdraagt aan een stijging van 154% op jaarbasis, terwijl in het Midden-Oosten de FIFA World Cup 2023 de afzet in Qatar met 38% heeft gestimuleerd en de uitbreiding van de direct-to-retail-distributie in Saoedi-Arabië de afzet daar met 88% heeft verhoogd."

Rockit implementeerde ook een direct-to-consumer promotiemodel in Saoedi-Arabië, waarbij de retail als geen ander in het Midden-Oosten werd ingezet, waardoor het aantal appelen dat vaste en nieuwe consumenten bereikte, verdubbelde.

"Betekenisvolle merkrelaties, zoals de samenwerking met de Minions-filmfranchise in China dit jaar, is voor ons een beproefd model geworden, met name in onze belangrijkste markten in Azië, waar het grootste deel van ons fruit wordt verkocht. We doen momenteel een beroep op ervaren telers en landeigenaren in Nelson en Canterbury die hun bedrijf willen diversifiëren en de reacties zijn nu al erg positief," zegt O'Donnel.

Volgens O'Donnel zijn het de toewijding en passie van de telers die hebben gezorgd voor een succesvol jaar in moeilijke omstandigheden. "Wat hebben we in 2022 niet over ons heen gekregen? Tussen logistieke uitdagingen, arbeidstekorten en weersomstandigheden, en laten we Covid-19 niet vergeten, is het een moeilijke tijd geweest voor iedereen die appelen teelt in Nieuw-Zeeland. Onze telers hebben zich tot het uiterste ingespannen om een constante aanvoer van heerlijk fruit te garanderen op alle markten waarnaar we exporteren en ervoor te zorgen dat ons bedrijf blijft bloeien."

"Een reeks prijzen, waaronder de benoeming tot Supreme Winner bij de New Zealand International Business Awards, Hawke's Bay Exporter of the Year, de Large Business Trade Award bij de NZ China Business Awards en goud bij zowel de AXIS als de Best Awards, maakt de inspanningen van het jaar des te meer de moeite waard," vertelt hij.

Vooruitkijkend naar 2023 zegt O'Donnel dat Rockit blij is om zijn partnerschap met Global Ambassador Kane Williamson voort te zetten en verheugd om terug te zijn op de vele handelsbeurzen en evenementen die zijn teruggekeerd sinds de heropening van de grenzen eerder dit jaar.

Voor meer informatie:
Fiona Fraser
Rockit
+64 27 501 3921
fiona@contentment.co.nz 

Publicatiedatum: