Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
2.800 hectare

Avocado uit Valencia jaarrond beschikbaar

De Valenciaanse Vereniging van Telers (Ava-Asaja) en de Vereniging van Avocadotelers (Asoproa) hebben tijdens een promotie-evenement voor de Valenciaanse avocado in een hippe buurt naast de haven van Valencia aangekondigd dat "dit lokale product nu het hele jaar door kan worden geconsumeerd, aangezien de verschillende rassen die in de Valenciaanse Gemeenschap worden geteeld (Hass, Fuerte, Lamb Hass, Reed, Bacon en Maluma) de hele jaarkalender beslaan".

"De aankondiging maakt deel uit van de Molt de Gust-campagne, gepromoot door het gewestelijke ministerie van Landbouw, die tot doel heeft de consumptie van kwaliteitsvolle en biologische producten uit de Valenciaanse Gemeenschap te bevorderen, het erfgoed van de telers te beschermen en een keuken te promoten op basis van het verhaal achter het product", beschrijft Ava-Asaja in een persbericht.

"De Valenciaanse Gemeenschap heeft al een avocado-areaal van 2.800 hectare. Met de toegevoegde waarde die de Valenciaanse avocado biedt vanuit het oogpunt van nabijheid, voedselveiligheid en respect voor het milieu, wint hij steeds verder aan bekendheid op de Europese markt." De telersverenigingen promoten het product onder het motto "Avocado’s uit Valencia, de meest duurzame ter wereld". Volgens vertegenwoordigers van beide organisaties voldoet de Valenciaanse avocado aan alle strenge kwaliteitsnormen van de Europese Unie, de meest veeleisende ter wereld, en heeft het vanwege de nabijheid een lagere ecologische voetafdruk dan het overzeese product. "Het verbruikt bovendien niet eens dezelfde hoeveelheid water als citrus", luidt het.

Roger Llanes, directeur van het Valenciaanse Agentschap voor de Promotie van de Land- en Tuinbouw, benadrukte het belang van promotie-acties om de consumptie van Valenciaanse producten aan te zwengelen. "Een mooi voorbeeld is dit project dat tot stand is gekomen dankzij de samenwerking tussen het ministerie van Landbouw, Ava-Asaja en Asoproa. De avocado die we hier telen heeft enkele bijzonder aantrekkelijke kenmerken die we het publiek zeker niet mogen onthouden", zei hij.

Bron: avaasaja.org

Publicatiedatum: