Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herfstproducten centraal op Franse AGF-afdeling Intermarché

Bij de Intermarché-supermarkt in Sarreguemines (noordoost Frankrijk) heeft de groenten- en fruitafdeling producten in herfstkleuren uitgestald en de seizoensproducten een prominente plaats gegeven. "Het doel van onze plateaus is drieledig: niet alleen een echte identiteit ermee opeisen en het imago van onze winkel bij de klanten ermee verbeteren, maar ook de seizoensproducten onder de aandacht brengen en op die manier de verkoop ervan te stimuleren."


© Christophe Burgun

Een plateau om seizoensproducten te kunnen promoten
Momenteel delen op de groenten- en fruitafdeling de pompoenen, kastanjes en champignons de schijnwerpers: een uitgelezen kans om de bij consumenten minder bekende rassen een keer te promoten. "Dit jaar hebben we ervoor gekozen om 8 min of meer bekende pompoensoorten als de Bleue de Hongarie-pompoen, de pattypanpompoen, de rode kuripompoen, de zoete knoedelpompoen en de muskaatpompoen onder de aandacht te brengen. Er zijn ook enkele bospaddenstoelen als cantharellen, gele stekelzwammen, eekhoorntjesbrood en hoorn-van-overvloed en oudere groenten als aardperen, boterrapen, koolrapen, pastinaak en gekleurde wortelen te vinden."


© Christophe Burgun

Een manier om een trouwe klantenkring op te bouwen
Dit soort plateaus is bedoeld om de verkoop van de producten te stimuleren, maar ze leveren niet altijd de verwachte resultaten op. "Ik heb gemerkt dat sommige klanten bang zijn dat ze de plateaus 'bederven' op het moment dat ze de producten die erop liggen aanraken. Met andere woorden: als een plateau te mooi is aangekleed, zijn klanten minder geneigd om de producten die erop liggen te kopen. De winkel weet met behulp van de plateaus echter toch enige winst op het gebied van imago en reputatie te behalen. Een plateau verlevendigt de schappen en maken de consumenten immers wel blij. Behalve de verkoop stimuleren, draagt een plateau bij aan het opbouwen van een trouwe klantenkring, bestaande uit consumenten die graag de tijd nemen om eenvoudige dingen en mooie presentaties te waarderen."


© Christophe Burgun

Moeilijke tijden die de aankopen beïnvloeden
Als hoofd van de groenten- en fruitafdeling van de Intermarché in Sarreguemines heeft Christophe Burgun inzicht in de manier waarop de daling van de koopkracht onder consumenten de verkoop heeft beïnvloed. Een dergelijke situatie heeft onvermijdelijk gevolgen voor de aankopen die consumenten doen. "Natuurlijk voelen we dat onze klanten moeilijke tijden doormaken. Onze klanten zijn voorzichtiger wat betreft het experimenteren in de vorm van het aankopen van originelere producten en durven minder snel nieuwe producten uit te proberen, vooral als die wat duurder zijn. In plaats daarvan zijn consumenten geneigd vast te houden aan en te kiezen voor onze traditionele producten in plaats van onze trendy producten. Begrijpelijk, maar zelf zouden we dit natuurlijk liever anders zien."

Voor meer informatie:
Christophe Burgun
Intermarché
Tel.: +33 (0)6 01 45 12 21

Publicatiedatum: