Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Toelevering van meer dan 650 leveranciers wereldwijd

Aartsen: "Onze branding is de sleutel tot groei in Azië"

"Wij importeren van en werken samen met telers in verschillende landen om gezamenlijk markten te ontwikkelen. De teeltbedrijven werken volgens de eigen, strenge normen die door de telers worden bepaald. Wij 'branden' de hoogwaardige oogsten en importeren ze in Europa en Azië," zegt Allen Wang, een vertegenwoordiger van Aartsen Asia, in een gesprek met FreshPublishers. Allen en zijn collega's zijn verantwoordelijk voor de activiteiten van Aartsen op de Chinese markt.

Aartsen is een internationale importeur van verse groenten en fruit, met een bijzondere focus op brandmanagement. Opgericht in 1907, met het hoofdkantoor in Nederland, gaat het bedrijf al meer dan 100 jaar terug. Aartsen werkt samen met meer dan 650 leveranciers van over de hele wereld om hoogwaardige producten te leveren aan klanten in Europa en Azië.

"De klantenmarkten van Aartsen Azië omvatten Thailand, Vietnam, Maleisië, de Filipijnen, India, Singapore, Japan, Zuid-Korea en nog veel meer; in totaal meer dan 16 landen. Onze import komt uit Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Australië, Zuid-Afrika, China en diverse andere regio's. Onder onze producten bevinden zich citrus, druiven, kersen, blauwe bessen en veel meer. Aartsen hecht veel belang aan de opbouw van telersmerken en eigen merken (die per land van herkomst zijn ingedeeld) en de strategie om deze in de markt te zetten. Het bedrijf heeft een aantal eigen merken en de coöperatieve telers moeten aan alle kwaliteitseisen voldoen alvorens het merk te gebruiken, zodat we er wederzijdse voordeel uit kunnen halen."

"Op de Chinese markt heeft Aartsen vijf eigen merken. In Europa en andere landen in Azië gebruiken we meer verschillende merken. Onze bekende merken op de Chinese markt zijn Grandezza, Okuku, NB10, Mamba en Lipzz. Er zijn ook verschillende merken op de Aziatische markt, zoals Tooty, Capito, Uno, enz. Onder het merk Grandezza vallen blauwe bessen, kersen, Peruaanse mango's, druiven uit Peru, Australië en Chili, maar ook diverse exoten."

"Een ander merk, Okuku, omvat Nieuw-Zeelandse kersen, Australische druiven, enz. Onze klanten in China bevinden zich in Beijing, Shanghai, Guangzhou en het noordwesten, zuidwesten en noordoosten van het land. Elk merk heeft 1 à 2 klanten in elke stad, en wij leveren de verschillende productcategorieën volgens de kenmerken van de klant om de beste resultaten te bereiken. Daarnaast hebben we ook het Mamba-merk in Zuid-Afrika, dat voornamelijk Zuid-Afrikaanse sinaasappels, citroenen, druiven, blauwe bessen, steenfruit, appels, peren enz. vervoert en in Azië distribueert. Ondertussen distribueert Aartsen ook in China geteelde groenten en fruit, zoals druiven voor enkele landen in Azië, en knoflook, gember, kastanjes en peren voor Europa."

De afgelopen jaren heeft de pandemie de handel en consumptie van fruit beïnvloed. Tegen deze achtergrond heeft Aartsen haar marktstrategie aangepast. Allen zei dat, met de aanpassing op de Chinese markt als voorbeeld, het bedrijf zich voorheen alleen richtte op de ontwikkeling van de primaire groothandelsmarkt en second tier steden. Maar nu werkt het actief aan nog meer afzetkanalen, waaronder samenwerking met grote supermarkten zoals Carrefour, JD.com, Tmall, ALDI, etc. online e-commerce, fruitwinkels zoals Pagoda, en de ontwikkeling van kleinere groothandelsmarkten in het westen van China.

Allen heeft vertrouwen in de vooruitzichten van de Chinese markt: "De Chinese markt is enorm en de consumptiekracht is groot. Met onze sterke positie in de markt zullen we daar samen met onze partners van profiteren. Verder denk ik dat China in de toekomst meer fruit van hoge kwaliteit zal ontwikkelen en naar meer landen zal exporteren."

De medewerkers van Aartsen die verantwoordelijk zijn voor de Aziatische markt zijn gevestigd in Hong Kong, Guangzhou en Shanghai, en zijn verbonden met de markten van de verschillende landen. Hun taken omvatten kanaalontwikkeling, klantendocking, productpromotie, vervolgverkoop, enz. "Vanaf het allereerste begin van Aartsen Asia hebben we een duidelijk plan voor de toekomst van het bedrijf. Sinds ik jaren geleden bij het bedrijf kwam werken, heb ik samen met de directeur van Aartsen Asia en het team stap voor stap naar ons doel toegewerkt. We zien duidelijk welke kant we op moeten en dat werkt heel goed', besluit Allen.

Voor meer informatie:
Allen Wang
Aartsen
Tel.: +8613926266975 /+852 37 05 55 06
allen.wang@aartsen.com 
aartsen.com

Publicatiedatum: