Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Angello Solarelli op de markt gebracht als gezond tussendoortje

Volgens onderzoek van de Health and Nutrition Survey, uitgevoerd door het Euromonitor-instituut in 2022, wil 58% van de EU-consumenten hun eigen eetgewoonten verbeteren door producten die rijk zijn aan suikers en vetten te vervangen door een gezonder en natuurlijker alternatief. De hoofdrolspelers van deze verandering in de consumptie lijken altijd meer snacks te zijn die in de gezonde sector een van de trends van het moment zijn met een verwachte jaarlijkse groei van +6,6% tussen 2022 en 2030, volgens de gegevens van Healthy Snacks Market Value Worldwide 2021-2030, met een markt die in 2021 al ongeveer € 83,5 mld bedroeg.


 
Onder de gezonde voedingsmiddelen mogen paprika's niet ontbreken, ze zijn een van de rijkste aan vitamine C. 100 gr gele paprika's bevatten 187 mg vitamine C, een record.

Gelukkig is de rem op de consumptie van paprika's, die vooral verband houdt met hun moeilijke verteerbaarheid, op grote schaal opgelost met de snackpaprika's van het type Angello Solarelli. Veelkleurige minipaprika's, zeer licht verteerbaar, zonder pit, knapperig en zoet, die op elk moment van de dag kunnen worden gegeten.
 
Ze worden het hele jaar door geteeld, maar de winter is hun ideale seizoen en in deze periode fleuren de minisnacks van Solarelli de schappen van de groenten- en fruitafdelingen en de Italiaanse tafels op.

Gianluca Casadio van Apofruit Italia, de Group-eigenaar van het merk Solarelli-Angello: "De vraag neemt voortdurend toe. Consumenten worden aangetrokken door de schoonheid van het product en de gebruikskenmerken. Ze hebben ook geen afval want je eet alles op, een zeer belangrijke eis op dit moment."

Paprika is een groente van Zuid-Amerikaanse oorsprong die in Italië een optimale teeltomgeving heeft gevonden. "Dankzij zijn kenmerken is hij aangepast aan de Italiaanse bodem en heeft hij een uitstekende smaakkwaliteit op onze breedtegraden. Angello Solarelli is dan ook een product van de Italiaanse agro-voedingssector Made in Italy."

Volgens een onderzoek van de permanente waarnemingspost GfK Consumer Panel werden paprika's in 2021 gekocht door meer dan 16,3 mln Italiaanse gezinnen, met een penetratiegraad van 62,8%. Europese burgers plaatsen paprika's bij de eerste groenten die worden geconsumeerd, onmiddellijk na tomaten en uien, met bijna 2 kg/jaar van de totale consumptie per hoofd van de bevolking (bron cbi.eu).

De opwaardering van de minipaprika van Angello Solarelli valt binnen de doelstellingen van het project Fruit and Veg Natural Health, dat wordt gefinancierd door de Europese Unie en AOP Vi.Va., samen met enkele van de belangrijkste Italiaanse bedrijven in de groenten- en fruitsector, onder meer om de consumptie en de kennis van de waarden van groenten en fruit bij de consumenten in Italië, Roemenië en Nederland te bevorderen.

Voor meer informatie:
www.fruvenh.it 

Publicatiedatum: