Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
AVN start met campagne Warm Welkom in onze winkel

Noodkreet vanuit AGF-detailhandel aangeboden aan politieke partijen

Veel zelfstandige AGF-winkel moeten gezien de gestegen kosten van onder andere energie flink inleveren op het rendement. AVN en andere brancheorganisaties in het MKB lobbyen bij de overheid voor een energiecompensatieregeling. Deze lijkt gehoor te krijgen, maar vooralsnog staan ondernemers in de kou. Daarom start AVN met de campagne Warm Welkom in onze winkel. 


Filmpje over de uitreiking van het onderzoeksrapport detailhandel aan diverse politieke partijen, bron AVN

Lobby
Afgelopen week werd het rapport Effecten van kostenstijgingen voor de Detailhandel tijdens een speciale bijeenkomst bij Nieuwspoort in Den Haag, uitgereikt aan de politieke partijen. AVN was hierbij aanwezig om de AGF-detailhandel nadrukkelijk onder de aandacht te brengen. Tijdens de presentatie was er vertegenwoordiging vanuit 10 politieke partijen aanwezig, waaronder de regeringspartijen VVD en D66. Het rapport schetst een duidelijk beeld van de grote bedreigingen voor het voortbestaan van de detailhandelsbedrijven en daarmee de toekomst van de winkelstraat. In het rapport worden vooral drie sterk gestegen kostenposten uitgelicht: energie, lonen en huur.  

De intensieve lobby, waar ook AVN intensief op heeft ingezet, begint gehoor te vinden in Den Haag. Hoewel nog niet officieel bevestigd, komen er berichten naar voren dat de drempel van 12,5% energiekosten (van de omzet) wordt verlaagd naar 7%. Onze inzet zal zijn om dat nog verder naar beneden te krijgen om zo veel mogelijk ondernemers gebruik te kunnen laten maken van de (nodige) compensatie. Daarnaast lijkt het er sterk op dat er geen sprake meer zal zijn van een minimaal energieverbruik om aanspraak te kunnen maken op compensatie. 

Campagne Warm Welkom
Om ondernemers nu al te steunen start AVN deze wintermaanden met de campagne Warm Welkom in onze winkels. "Met deze campagne willen we jullie helpen, om warmte op een andere manier over te brengen op de consument. Warmte die jullie geven door net dat beetje extra aandacht aan de klant, het persoonlijk contact en natuurlijk de warmte via ons prachtige (kant & klaar) assortiment, wat elke dag weer met veel zorg en aandacht door jullie gepresenteerd wordt. Hiervoor hebben we speciale communicatiemogelijkheden ontwikkeld om meer “warme klanten” te bereiken", aldus AVN.

‘Warme’ toolkit
Om de campagne op een goede manier uit te dragen in de winkel ontvangen alle AVN-leden binnenkort een ‘Warm Welkom pakket’ met:

  • Een deurhanger met de tekst: ‘Warm welkom in onze winkel! Wij zijn open’, zo kan je met een dichte deur laten zien dat klanten warm welkom zijn in je winkel;
  • Twee lekkere ‘Warm welkom-sjaals’;
  • Warm-starterpakket met Chocomel, slagroom en speculaas. In eerste instantie voor jou en je medewerkers, maar natuurlijk als suggestie naar jouw klanten om een proeverij/verwennerij in de winkel te kunnen organiseren;
  • Op avn.nu/warmwelkom staan voorbeelden voor social media communicatie die je kan gebruiken en aan kan vullen met eigen content
  • Samen met Bon Vivant In-site bieden we praktische promotiepakketten, bedoeld om jouw klanten sneller te laten terugkeren;
  • Op deze actiepagina vind je ook een motivatie video voor jou en je medewerkers. Want hoe geef je klanten nu dat warme welkome gevoel? 

Andere branches haken aan
Het initiatief van AVN wordt ook door andere detailhandelsbranches opgepakt. Hierdoor wordt het breder gedragen en is de campagne wellicht ook bij collega-ondernemers in de winkelstraten te zien.

Voor meer informatie:
Ambachtelijke Versdetailhandel Nederland (AVN)
Horaplantsoen 20
6717 LT Ede
+31 (0)318 440 222
info@avn.nu         
www.avn.nu     

Publicatiedatum: