Het Britse M&S waarschuwt voor een "naderende storm" van hogere kosten en een zwakke consumentenvraag De Britse retailer Marks & Spencer waarschuwt voor een "naderende storm" van hogere kosten en druk op het huishoudbudget, terwijl het bedrijf herhaalt dat de winst over het hele jaar zal dalen. Het 138 jaar oude kleding- en levensmiddelen-concern, een van de grootste namen in het Britse bedrijfsleven, rapporteerde een daling van 24% in de winst voor belastingen en aanpassingen tot € 233 mln voor de zes maanden tot 1 oktober, iets meer dan de gemiddelde prognose van analisten.
Bron: reuters.com
Frankrijk: Presentatie strategisch plan "Carrefour 2026" Carrefour heeft zijn nieuwe strategische plan, Carrefour 2026, gepresenteerd om zijn transformatie te versnellen in een macro-economische, geopolitieke en klimatologische context zonder weerga. Nu de ommekeer met succes is afgerond, bevindt Carrefour zich in een sterke positie om crisissen aan te pakken en zijn leiderschap te vergroten door te steunen op zijn bestaansrecht, de voedseltransitie voor iedereen, en zijn digitale omnichannelmodel, dat in 2021 wordt voorgesteld.
Bron: carrefour.com
VK: Asda opent eerste 'Asda Express' buurtwinkel Asda heeft zijn eerste zelfstandige 'Asda Express' buurtwinkel geopend en brengt Asda waarde en mooie producten naar meer lokale gemeenschappen in het Verenigd Koninkrijk. De winkel is geopend in Sutton Coldfield in de West Midlands en creëert 17 nieuwe banen in de lokale gemeenschap. Volgende maand wordt een tweede Asda Express-winkel geopend in Tottenham Hale, gevolgd door 30 vestigingen volgend jaar, waarmee ongeveer 500 nieuwe banen worden gecreëerd.
Bron: corporate.asda.com
Despar Italia partner, Maiora, opent Eurospar supermarkt in Massafra Voor Maiora, die het Spar-merk in het zuiden van Italië exploiteert, is de opening van deze Eurospar-supermarkt in de buurt van Taranto een strategische stap naar uitbreiding van haar aanwezigheid aan de Ionische kust van de regio Apulië in Zuidwest-Italië. Er is geïnvesteerd in moderne afdelingen voor groenten en fruit en bediende toonbanken voor delicatessen, bakkerij, vers vlees en verse vis en zeevruchten.
Bron: spar-international.com
VK: 'Lidl beetje minder!' scoort en wordt voor de derde keer op rij uitgeroepen tot goedkoopste supermarkt Lidl is voor de derde keer op rij uitgeroepen tot goedkoopste supermarkt in The Grocer's 'Super Grocer 33'; het versloeg zes grote retailers, waaronder Aldi. Lidl bood de laagste prijs voor 27 producten, waarvan ze exclusief het goedkoopst waren voor aspergepunten, Cadbury Fruit & Nut, feta, honingmeloen en tomatenpuree.
Bron: corporate.lidl.co.uk
Supermarktexploitant Ahold verhoogt opnieuw de winstverwachting voor 2022 Ahold Delhaize rapporteerde resultaten over het 3e kwartaal die de ramingen van analisten overtroffen en verhoogde voor de derde keer dit jaar zijn winstverwachting voor het hele jaar, onder verwijzing naar sterke Amerikaanse verkopen en marges. Ahold, dat actief is in de VS en Europa en 19 merken heeft, waaronder Stop & Shop, Giant, Food Lion en Hannaford, rapporteerde voor het derde kwartaal een stijging van de groepsomzet met 9,1% tot € 22,4 mld en een stijging van het onderliggende bedrijfsresultaat met 9,7% tot € 993 mld.
Bron: reuters.com