Albert Heijn wint marktaandeel, maar topman baalt van leveranciers

Albert Heijn heeft in het derde kwartaal marktaandeel gewonnen. Volgens Ahold staat de marge in Europe echter wel onder druk. Albert Heijn is één van de grootste formules in die regio, zo meldt Distrifood.

Topman Frans Muller maakt zich echter wel zorgen over de relatie met leveranciers. Muller merkt dat de spanning toeneemt in onderhandelingen. Hij is van mening dat verschillende leveranciers tot dusver weigeren een deel van de pijn te pakken nu de kosten hard stijgen. "Ik had van ketenpartijen meer samenwerking verwacht", zegt Muller woensdag tijdens de presentatie van de laatste kwartaalcijfers van het supermarktconcern. "Grote leveranciers blijven vasthouden aan winstmarges tot wel 15 procent. Daar maak ik me wel zorgen om."

Lees hier het volledige artikel van Distrifood


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.