Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eric Godard Durand, Agence Laparra:

Goede vraag naar ijsbergsla in Frankrijk

Een maand geleden is de Franse groothandelaar Agence Laparra, gevestigd op de MIN-markt van Rungis, begonnen met het op de markt brengen van ijsbergsla uit Spanje van de partnertelers Pozo. De ijsbergsla uit Nederland neemt in mei het stokje van Spanje over. "Het seizoen ziet er veelbelovend uit. Het teeltproces en de weers-omstandigheden waren gunstig, dus we hebben veel kunnen oogsten en daardoor ook veel partijen om te verhandelen", vertelt Eric Godard Durand van Agence Laparra.

Doorontwikkelde afzet
Hoewel de vraag naar ijsbergsla tijdens de schoolvakanties licht is gedaald, is deze over het algemeen nog steeds hoog. Agence Laparra ziet in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar zelfs een toename van het aantal afgezette kroppen sla. Deze groei kan worden verklaard door de voordelen die ijsbergsla biedt. "De klanten zijn ontvankelijk, de kwaliteit van onze kroppen sla is goed en we hebben onze afzet echt doorontwikkeld. Er is de laatste jaren duidelijk sprake van een groeiende belangstelling voor de ijsbergsla, niet in de laatste plaats omdat dit product bijzonder gemakkelijk te bereiden is. IJsbergsla is zeer lang houdbaar en gemakkelijk te consumeren", voor consumenten tegenwoordig een aantal belangrijke criteria.

"Zullen consumenten de stijgende kosten kunnen bijbenen?"
Ondanks een mooie algemene vooruitgang voor Agence Laparra sinds het begin van het jaar, maakt de groothandelaar zich, net als de meeste professionals, zorgen over de situatie waarin we nu zitten. "De cijfers zien er goed uit, we boeken flinke vooruitgang en beschikken over een jong en dynamisch team. We hebben het geluk dat we met plezier kunnen werken!", onderstreept Eric. "Maar we hebben ons nog vrijwel nooit eerder in zo'n onzekere situatie bevonden als nu. Ik maak me vooral zorgen om onze telers. Als we geen manier vinden om waarde aan de producten toe te voegen, zullen met name zij daar zwaar onder lijden. Als consumenten niet bereid zijn meer te betalen voor onze producten, zullen we onze telers echter niet kunnen helpen. De kostenstijging is gigantisch! En de vraag die we ons moeten stellen is: zullen consumenten de stijgende kosten kunnen bijbenen?"

Voor meer informatie:
Eric Godard Durand
Agence Laparra
62A, rue de Montpellier
Bat C2
94622 Rungis, Frankrijk 
Tel. +33 1 46 86 40 30
Mob. : +33 6 09 22 20 84
eric.godard@laparra.fr  
www.laparra.fr        

Publicatiedatum: