Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kanzi-partners positief over nieuw Europees seizoen, ondanks moeilijke marktomstandigheden

Nu de oogst is binnengebracht in de koelhuizen is het nieuwe Europese verkoopseizoen van de Kanzi-appelen van start gegaan. Waar de meeste teeltgebieden in Europa tijdens het vorige teeltseizoen geconfronteerd werden met barre weersomstandigheden, waren de omstandigheden de afgelopen maanden een stuk gunstiger.

Ondanks dat een beperkt aantal telers getroffen zijn door hagelschade, is het overkoepelende beeld van de Kanzi-oogst positief, door een kortere bloesemperiode en de mooie zomer. Een opwaartse ontwikkeling van het volume, de juiste maatsortering en een goede kleuring zijn goede uitgangspunten voor het komende verkoopseizoen, zo meldt EFC Fruit.

Moeilijke marktomstandigheden
De algemene markt wordt als uitdagend omschreven, waarbij de markt zeer prijsgedreven zal zijn om het gebrekkige consumenten-vertrouwen het hoofd te bieden. Desondanks zijn de verwachtingen dat de consumentenvraag naar Kanzi-appelen op een hoog niveau blijft. "De afgelopen jaren heeft het club-concept zich immers bewezen door de realisatie van een stabiele marktprijs en een steeds toenemende naamsbekendheid en merkvoorkeur. Cijfers tonen aan dat Kanzi in de belangrijke markten de laatste jaren qua verkochte volumes en marktaandeel gestaag haar marktpositie verstevigt als de onbetwiste nummer 2 merkappel."

'Yes You Kanzi'
Met de campagne "Yes You Kanzi', die vorig seizoen is gelanceerd, werd de positionering van het merk aangescherpt. "De boodschap dat Kanzi-appelen door hun friszoete smaak en verfrissend knapperige bite, de energie geven om alles uit je dag te halen, werd veelvuldig gecommuniceerd richting de Europese consument."

Het online Yes You Kanzi-platform functioneerde vorig jaar goed om consumenten te betrekken bij het merk. In het nieuwe seizoen zal dit platform verder onder de aandacht worden gebracht middels een media campagne en een consumenten-actie in diverse Europese landen, waarbij Sonos portable smart speakers te winnen zijn.

De pan-Europese Yes You Kanzi-campagne wordt tevens doorvertaald naar lokale activatie- en communicatie-campagnes die de Kanzi telersorganisaties inzetten in hun thuis- en belangrijkste exportmarkten om zo het merk lokaal de nodige relevantie te geven.

Uitbreiding van het areaal
Waar alle signalen vanuit de markt voor het Kanzi club-concept op groen staan, ligt de focus van variƫteitseigenaar EFC ook op een verdere uitbreiding van het oogstpotentieel. EFC en de Kanzi telersorganisaties berekenden dat extra aanplantingen nodig zijn om de leveringszekerheid voor het groeiende klantenbestand ook naar de toekomst toe te kunnen blijven waarborgen.

Voor meer informatie: 
EFC
info@efcfruit.com 
www.efcfruit.com 

Publicatiedatum: