Op 6 oktober werden op Fruit Attraction aan drie bedrijven een Innovation Hub Award uitgereikt. Binnen de categorie Fresh Produce koos een jury van vijf vooraanstaande persoonlijkheden voor het nieuwe assortiment romige pompoendesserts met fruit van Surinver, een coöperatie uit Alicante.
"Dit is een belangrijke internationale erkenning van onze inspanningen op het vlak van de ontwikkeling van innovatieve producten binnen onze ready-to-eat productlijn", zegt Elena Sánchez, R&D-manager bij Surinver.
Deze romige pompoendesserts met fruit vallen volgens Elena Sánchez vooral op door hun gezonde voedingseigenschappen, hun 100% plantaardige samenstelling en het ontbreken van allergenen, waardoor ze geschikt zijn voor alle doelgroepen, inclusief veganisten of mensen met allergieën of intoleranties. "Het is een perfect alternatief voor zuiveldesserts of desserts met soja of noten."
Surinver heeft dit nieuwe assortiment overigens gelanceerd op de Fruit Attraction. Er zijn drie versies beschikbaar:
- Pompoen met Sinaasappel, "een meer traditioneel product" volgens het bedrijf.
- Pompoen met bosvruchten en sinaasappel, "een meer gedurfde en originele combinatie".
- Pompoen met appel en citroen, "voor de liefhebbers van zure smaken".
"Andere opvallende aspecten van dit nieuwe assortiment zijn de mogelijkheid om het op kamertemperatuur te bewaren en de langere houdbaarheid dan die van andere desserts (tot 6 maanden), wat inspeelt op een huidige behoefte, namelijk het verminderen van voedselverspilling in huis", zegt Elena Sánchez. "Bovendien is dit assortiment ook een ideaal dessert voor de oudere consument, niet alleen vanwege het interessante voedingsprofiel, maar ook omwille van de romige textuur die het slikken gemakkelijker maakt."
"Er is eveneens aan het aspect van de circulaire economie gedacht, want het hoofdingrediënt zijn flespompoenen van eigen teelt – geen emissies uit transport dus – die vanwege een fout kaliber of kleine visuele gebreken niet als vers product kunnen worden afgezet. Er gaat dus geen voedsel verloren", geeft de R&D-manager aan.
Surinver beschrijft zijn nieuwe assortiment desserts dus als een innovatieve lijn gezonde producten die in staat zijn om te voldoen aan nieuwe consumenteneisen, zonder daarbij de zorg voor het milieu te verwaarlozen.
Voor meer informatie:
Loli López (marketingafdeling)
Surinver
mdlopez@surinver.es
www.surinver.es