Co-op meldt scherpe daling tussentijdse winst

VK: Co-op onthult nieuwe strategie met grote miljoeneninvestering in prijzen
Co-op heeft een nieuwe voedselstrategie onthuld met een hernieuwde focus op gemak en een streven naar meer waarde, geleid door een grote investering van € 42 mln om de prijs van meer dan honderd producten te verlagen. Alledaagse favorieten, van pizza, pasta en hamburgers tot groenten en fruit, zijn in prijs verlaagd en 'vergrendeld' tot 2023. De Co-op wil hiermee haar leden, klanten en gemeenschappen die te maken hebben met stijgende gezinsrekeningen, helpen.
Bron: co-operative.coop 

Nederlandse online omzet groeit met 9% in eerste helft 2022
In de eerste helft van 2022 gaven consumenten in Nederland € 16,1 mld. online uit. Dit is een groei van 9% in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. De groei komt vooral voort uit een stijging van de online verkoop van diensten. In totaal deden Nederlandse consumenten 168 mln aankopen online in de eerste 6 maanden van 2022. Dit blijkt uit de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die de consumentenbestedingen in e-commerce in Nederland in beeld brengt.
Bron: ecommercenews.eu 

Duitsland: Aldi Nord breidt winkelnetwerk uit
De Duitse retailer Aldi Nord opent nieuwe winkels en richt zich meer op centrale, goed bereikbare locaties in Duitsland, waaronder stadscentra en wijkcentra. De keten gelooft dat zijn klanten profiteren van kortere afstanden en gemakkelijker winkelen, ongeacht hun vervoerskeuze.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Snappy Shopper meldt stijgende omzet dankzij klantentrouw
Thuisbezorgplatform Snappy Shopper meldt een recordomzet in de zomer, omdat de vraag naar bezorging steeg met de stijgende temperaturen. Van 1 juni 2022 tot 31 augustus 2022 zag het bedrijf recordaantallen bestellingen en GMV, waarmee de hoge groei die na de pandemie werd bereikt, werd voortgezet doordat klanten hun favoriete lokale retailers blijven steunen.
Bron: talkingretail.com 

VK: Co-op versnelde steunregeling voor waardegerichte en innovatieve leveranciers: eerste producten in de schappen
Co-op introduceert een versneld steunprogramma voor kleinere leveranciers. De producten van de eerste fase van innovatieve en op waarden gebaseerde bedrijven liggen nu in de schappen. Via het startersprogramma, bekend als 'de Bijenstal', worden de eerste producten gepresenteerd: Scrapples, die 'wonky fruit' gebruiken om voedselverspilling tegen te gaan en gezonde snacks maken die voor 100% uit fruit bestaan zonder toegevoegde suiker, zout of vet. Met minder dan 50 calorieën per zakje zijn ze populair bij ouders als lunchpakket voor kinderen en ze zullen Co-op voorzien van hun chips van appel, appel en mango en appel en aardbei.
Bron: co-operative.coop 

VK: Sainsbury's presenteert lijst met voedingsmiddelen die klanten kunnen invriezen om veel geld te besparen
Sainsbury's heeft klanten aangespoord om voedingsmiddelen in te vriezen die ze normaal niet zouden overwegen om honderden euro's te besparen op de boodschappenrekening. Ananas: In hapklare brokken gesneden. Bessen: In herbruikbare diepvrieszakjes of containers. Druiven: Kunnen direct uit de vriezer gegeten worden. Paprika's: In plakjes snijden en invriezen in herbruikbare diepvrieszakjes. Verse kruiden: Gehakt in een ijsblokjesbakje met wat olijfolie. Courgettes: Geraspt in een diepvrieszakje.
Bron: birminghammail.co.uk 

Roemenië: Autoriteit voor consumentenbescherming beboet hypermarktketen Auchan
De Roemeense consumentenbeschermings-autoriteit ANPC zei dat zij hypermarktketen Auchan een boete van €151.580 heeft opgelegd voor diverse onregelmatigheden in verband met prijsstelling, opslag en verkoop van over de datum zijnde producten. ANPC ambtenaren hebben in september 50 Auchan winkels beboet, liet de autoriteit in een persbericht weten.
Bron: seenews.com 

Spar en Too Good To Go besparen samen 2,5 mln maaltijden
Spar International is verheugd een nieuwe belangrijke mijlpaal aan te kondigen in haar samenwerking met Too Good To Go, nu er 2,5 mln maaltijden zijn bespaard in alle Europese landen. Sinds de start van het internationale partnerschap in december 2020 is de samenwerking tussen Spar en Too Good To Go uitgebreid tot 14 overlappende markten en speelt het een belangrijke rol in de distributie van voedseloverschotten die anders verloren zouden gaan. Door de samenwerking gaan nu meer dan 2.360 winkels actief voedselverspilling tegen met deze innovatieve digitale oplossing.
Bron: spar-international.com 

Britse Co-op boekt 84% minder winst over de eerste helft van het jaar door problemen met de toeleveringsketen en hoge kosten
De Britse Co-operative Group rapporteerde een scherpe daling van de tussentijdse winst, omdat het bleef kampen met problemen in de toeleveringsketen en hogere kosten door de stijgende inflatie. De retailer boekte een daling van 84% in zijn winst voor belastingen over de eerste helft tot € 7,9 mln.
Bron: reuters.com 

Tesco Ierland proost op 25 jaar 'kleine hulpjes' voor telers
Tesco Ireland heeft een kalendermijlpaal gemarkeerd met de viering van alle 'kleine hulpjes' die het de afgelopen kwart eeuw heeft ondernomen om leveranciers een duwtje in de rug te geven. 25 Years of Little Helps' is de eerste campagne van BBH voor Tesco sinds de opening van een kantoor in Dublin in mei om de oprichtende klant van dienst te zijn. De reclame laat zien hoeveel moeite Tesco doet om ervoor te zorgen dat lokale producten altijd in de schappen liggen en eindigt met de grote tafel van Ierland: een eindeloos aanbod van groenten, fruit en vlees, waar altijd melk verkrijgbaar is.
Bron: thedrum.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.