Nieuwe verpakkingsoplossingen

Het Spaanse Veripack zal op de beurs in Madrid een nieuwe benadering van duurzaamheid presenteren, met innovatieve producten en materialen en meer klantenondersteuning. De Guillin Group, waar Veripack samen met Nespak en Dynaplast deel van uitmaakt, blijft zijn naam als verpakkingsspecialist waarmaken en blijft ook investeren om niet alleen nieuwe kunststof- en kartonoplossingen te ontwikkelen, maar ook diensten die klanten kunnen helpen bij het maken van hun keuzes. 

"De prioriteit blijft om onze klanten te helpen bij het kiezen van de juiste verpakking voor hun specifieke toepassingen, waarbij steeds de beste bewaring en bescherming van de groenten en het fruit worden gegarandeerd en tegelijkertijd voedselverspilling wordt voorkomen", luidt het in een bedrijfsnota.

Het bedrijf wil zijn aanbod diversifiëren door middel van een nieuwe mix van materialen waarvan een preview zal worden getoond op Fruit Attraction, waar Veripack het publiek zal verwelkomen op stand 3D11, Hal 3.

"Veiligheid, duurzaamheid en gebruiksgemak zijn de factoren waaraan Veripack werkt bij de ontwikkeling van nieuwe oplossingen. We hebben innovatieve producten ontwikkeld met verschillende materialen op basis van de specifieke toepassingen en behoeften van de klanten, waarbij we de consument nooit uit het oog zijn verloren. Naast het zo goed mogelijk bewaren van voedsel, is ons doel om de impact van de verpakkingen te verminderen. Eco-design staat centraal bij ons om mensen in staat te stellen producten op een milieuvriendelijke manier te consumeren, terwijl ook economische en sociale duurzaamheid niet over het hoofd wordt gezien", vervolgt de bedrijfsnota. 

Het bedrijf zal ook een nieuwe lijn van golfkartonnen trays met gerecycled Pet-deksel presenteren (het Agripack-assortiment) en een lijn massief kartonnen trays met gerecycled Pet-deksel (het Maxipack Cardboard Lid-assortiment). Ze zijn gemaakt van speciaal waterafstotend papier, want vochtophoping is een veel voorkomend probleem in kartonnen verpakkingen die worden gebruikt voor groenten en fruit. Deze verpakkingen zijn stapelbaar, wat het beheer op de verkooppunten vergemakkelijkt en de zichtbaarheid op de groente- en fruitafdeling verbetert. Alle trays zijn te bedrukken met printtechnieken met hoge resolutie.

De innovatie gaat ook door in het assortiment van de voorgesneden producten met bowls in gerecycled PET met anticondensbehandeling en betere zichtbaarheid van het product. Het biedt ook de mogelijkheid om innovatieve inzetstukken toe te voegen voor een ruimere inhoud en een grotere zichtbaarheid in de koelruimte van het verkooppunt. 

Daarnaast is er ook Eco Soft, een tray uit één materiaal, namelijk R-Pet, met geventileerde bodem. Deze verpakking heeft zeer positieve reacties gekregen van klanten omdat het de kwaliteit en integriteit van delicaat fruit zoals aardbeien behoudt zonder noppenfolie, want die is doorgaans gemaakt van een ander materiaal dan de tray en beperkt dus de correcte recycling.

Op het gebied van duurzaamheid is het bedrijf continu op zoek naar concrete oplossingen zoals het POP-project (Prevented Ocean Plastic). Samen met de Group Guillin sluit Veripack zich aan bij het POP-project om producten te creëren met de recycling van flessen die zijn teruggewonnen in de gebieden grenzend aan de oceaan, in arme landen in Zuidoost-Azië.

Deze POP-producten bevatten naast gerecycleerd PET uit eigen land ook een aanzienlijk gedeelte PET afkomstig van de recycling van flessen uit verschillende delen van de wereld, en in de eerste plaats Indonesië. Zo helpt Veripack samen de Guillin Group de lokale Indonesische bevolking niet alleen de kwaliteit van het milieu te verbeteren, maar ook de levenskwaliteit door werk te creëren en geld te besteden aan sociale en culturele initiatieven. 

Veripack heeft zich bovendien met de Guillin Group gespecialiseerd in het meten van de milieu-impact van materialen om hun klanten te kunnen ondersteunen bij het kiezen van de beste oplossing, ook vanuit het oogpunt van duurzaamheid.

Het bedrijf kan de klant voorzien van de LCA-studie (Life Cycle Assessment) met een geavanceerde en internationaal erkende software waarmee de algehele milieu-impact van de verpakking kan worden geschat aan de hand van wetenschappelijke gegevens over de levenscyclus van de verpakkingen. Klanten kunnen dus weloverwogen keuzes maken op basis van betrouwbare en meetbare informatie.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.