Carrefour-klanten in Roemenië kunnen plastic flessen inruilen voor groenten & fruit

Duitsland: Edeka NST voegt nieuwe leden toe aan raad van bestuur
De raad van bestuur van Edeka Nordbayern-Sachsen-Thüringen (NST) heeft een aantal benoemingen in de raad van bestuur aangekondigd nu de Duitse retailer zijn directie toekomstbestendig wil maken. Christian Remy zal in september toetreden tot de directie van Edeka NST, waar hij de afdelingen financiën, IT, logistiek en grote projecten onder zijn hoede zal nemen. Verder wordt het contract met de woordvoerder van de directie, Sebastian Kohrmann, vervroegd en voor langere tijd verlengd. In februari van dit jaar werd ook Gert Lehmann benoemd in de raad van bestuur van het bedrijf. In de toekomst zal de raad van bestuur bestaan uit Sebastian Kohrmann als woordvoerder, Gert Lehmann als merchandise director en Christian Remy als bestuurslid voor financiën, IT en logistiek. Rainer Kämpgen zal Edeka NST verlaten aan het geplande einde van zijn contract in het vierde kwartaal van 2022, voegde het bedrijf eraan toe.
Bron: esmmagazine.com 

Waitrose zet zich schrap voor impuls Duchy Originals: Upmarket supermarkt zegt boost te krijgen van King Charles's merk
Waitrose bereidt zich voor op een stijging van de omzet van het Duchy Originals-assortiment, dat in 1990 door koning Charles werd gestart. De supermarkt zegt dat de verkoop van de lijn, die bestaat uit trostomaten, groene bonen en blauwe bessen, waarschijnlijk een impuls zal krijgen.
Bron: thisismoney.co.uk 

Sezamo, eigendom van de Rohlik Groep, start in Italië
Sezamo, een thuisbezorgdienst die deel uitmaakt van de Rohlik Group, is een proef gestart in Italië, in eerste instantie gericht op de regio Lombardije. Met de slogan 'Eet goed, leef goed' wil het merk volgens CEO Andrea Colombo het online boodschappensegment in Italië opschudden met zijn innovatieve en duurzame model.
Bron: esmmagazine.com 

Portugal: Sumol+Compal introduceert sappen vervaardigd met HPP-technologie
De Portugese drankenleverancier Sumol+Compal heeft zijn eerste assortiment natuurlijke gekoelde sappen op de markt gebracht die met HPP-technologie (High Pressure Processing) zijn geproduceerd. Deze technologie maakt gebruik van hoge druk om ongewenste micro-organismen te elimineren, voedingsstoffen te behouden en de houdbaarheid van het product te verlengen, zonder gebruik te maken van kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Bovendien gebruikt de HPP-technologie geen warmte in het productieproces, waardoor het fruit koud blijft en het eindproduct de smaak van vers fruit heeft.
Bron: esmmagazine.com 

Spar sluit internationale samenwerkingsovereenkomst met Whywaste
Spar International heeft een wereldwijde samenwerking aangekondigd met foodtechbedrijf Whywaste ter ondersteuning van hun strategie om voedselverspilling in de retail te verminderen. Spar-landorganisaties zullen de digitale oplossingen van Whywaste kunnen gebruiken in hun dagelijkse activiteiten om voedselverspilling in winkels te verminderen. Whywaste biedt een portfolio van oplossingen voor voedselverspilling in de retail. Een onderdeel van het portfolio is een geavanceerde digitale datumcontrole app die producten identificeert en bijhoudt die op het punt staan hun uiterste verkoopdatum te bereiken. Door producten die deze datum dreigen te bereiken in een vroeg stadium te identificeren, kunnen retailers de juiste actie ondernemen om ervoor te zorgen dat goederen worden verkocht in plaats van verspild. De resultaten van Spar-winkels die de oplossingen van Whywaste gebruiken, tonen aan dat ze hun voedselverspilling met 40% hebben kunnen verminderen.
Bron: spar-international.com 

Recyclingcampagne: Carrefour-klanten in Roemenië kunnen plastic flessen inruilen voor groenten & fruit
Carrefour Roemenië heeft een nieuwe editie aangekondigd van zijn "Plata cu PET" (Betaling door PET) initiatief om mensen aan te moedigen meer te recyclen. In het kader van deze campagne, die op 22 september van start gaat, kunnen klanten plastic/glasflessen of aluminium blikjes inruilen voor verse groenten en fruit. Voor elke ingezamelde verpakking ontvangen de klanten één stuk groente of fruit. Het bedrag verdubbelt voor elke rPET DORNA-fles, gemaakt van 100% gerecycled en 100% recyclebaar plastic die binnen deze campagne wordt gerecycled.
Bron: romania-insider.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven