Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Oprichter van Mission Produce deelt persoonlijk verhaal

Avocadoteler en retailer rollen roze label uit in VS om bewustzijn rond kanker te vergroten

Steve Barnard, oprichter en CEO van Mission Produce, doneert al bijna 20 jaar aan verschillende non-profitorganisaties en -initiatieven die kankeronderzoek en -preventie promoten en ondersteuning bieden aan gezinnen waarvan de levens overhoop zijn gehaald door kanker in de familie. In mei 2020 werd Barnards eigen familie direct getroffen toen zijn kleindochter Caroline op 4-jarige leeftijd de diagnose leukemie kreeg. 

Steve Barnard omringd door zijn familie 

"Kanker legt een monumentale, verwoestende last op de samenleving en miljoenen gezinnen wereldwijd, waaronder die van mij", zegt Steve Barnard. "Kankeronderzoek en -preventie is een zaak waar ik al lang om geef, en toen mijn kleindochter de diagnose leukemie kreeg, zag ik met eigen ogen hoe toegang tot behandeling iemands overlevingskansen kan verbeteren. Als mijn steun zelfs maar het kleinste verschil kan maken in het leven van anderen die met de ziekte geconfronteerd worden, dan vind ik het de moeite waard. Caroline is een vechter en ik hoop dat alle kankerpatiënten net als zij de finish halen."

Na de kankerdiagnose bij zijn kleindochter richtte Barnards kankerinvestering zich sterk op de ziekte bij kinderen, naast de focus op borstkanker en leukemie.

Caroline, dochter van Ben Barnard, vicevoorzitter Business Operations bij Mission Produce, beëindigde de behandeling vorige maand, op 4 augustus 2022. Ze werd 30 dagen later kankervrij verklaard en wordt nu nog opgevolgd met periodieke controles. 

Links: Caroline Barnard. Rechts: Ben en Christina Barnard en hun drie kinderen. 

Roze label
Om het bewustzijn rond kanker te blijven verspreiden, dragen Steve Barnard en Mission Produce bij aan verschillende evenementen en initiatieven. Omdat oktober de borstkankermaand is, gaat het bedrijf samenwerken met een retailer om een roze label uit te rollen in meer dan 640 winkels in de Verenigde Staten en ook doneren aan de Susan G. Komen Foundation. Daarnaast zullen de avocado's van het bedrijf worden gebruikt in een bewustmakingscampagne rond borstkanker, aangestuurd door Avocados From Mexico. 

"Mission vindt het belangrijk de kans aan te grijpen om samen met de partners een doel te ondersteunen om miljoenen vrouwen in het hele land te helpen", zegt Brooke Becker, directeur van North American Retail. "We zijn er trots op ons steentje bij te dragen om het bewustzijn te vergroten en een organisatie te ondersteunen die grote vooruitgang boekt op het gebied van onderzoek en preventie van borstkanker."

Avocado's met het roze label 

Andere manieren van ondersteuning
In zijn lokale gemeenschap verleende Barnard financiële steun aan een project voor de vervanging van de ziekenhuisvleugel van het Ventura County Medical Center, een filiaal van het Children's Hospital Los Angeles. Aan hetzelfde ziekenhuis doneerde hij om te helpen bij de aankoop van testapparatuur voor intraveneuze chemotherapie-injecties en monitoring, evenals een behandelkamer in naam van Caroline Barnard.

"Als inwoner van Ventura County wilde ik plaatselijke gezinnen toegang bieden tot levensreddende apparatuur voor de behandeling van kanker", zegt Barnard. "Vroeger moesten families in bijvoorbeeld Paso Robles hun leven omgooien en dichter bij Los Angeles komen wonen voor dit soort kankerbehandeling. Nu kunnen gezinnen in de regio dichter bij huis blijven."

Elk jaar neemt Barnard deel aan een evenement dat het resultaat is van een samenwerking tussen Los Rancheros Visitadores en Wrangler's Tough Enough to Wear Pink™. Het begon oorspronkelijk als een 60 mijl lange paardrijtocht van Santa Barbara naar Solvang. Tien jaar geleden werd er aan het evenement een element toegevoegd in de vorm van een inzamelingsactie om het bewustzijn van borstkanker te ondersteunen, met ruiters in het roze gekleed. Volgens Santa Ynez Valley News brengt het initiatief traditioneel meer dan 700 cowboys uit zes landen op de been en dit jaar bracht het $ 1,2 miljoen op ter ondersteuning van borstkankerprogramma's. Steve Barnard is een voormalig bestuurslid en voormalig voorzitter van Los Rancheros Visitadores, terwijl zijn zonen Keith en Ben donerend lid zijn.

Ten slotte steunt Steve ook Christina, zijn schoondochter en de moeder van Caroline, die op 6 november de New York Marathon zal lopen ter ondersteuning van de Leukemia & Lymphoma Society. We wensen Christina veel succes in haar trainingen en deelname aan dit grote evenement.

Voor meer informatie:
Jenna Aguilera
Mission Produce
press@missionproduce.com
www.missionproduce.com

Publicatiedatum: