Pagoda, de grootste retailer van de Chinese fruitketen, heeft onlangs zijn 6e New Retail Anniversary Report uitgebracht. Het rapport suggereert een gestage groei in de nieuwe retail business van Pagoda, zoals blijkt uit de meer dan 15 mln app downloads, 47 mln mini-abonnees en meer dan 5,4 mln gebruikers van de winkelgemeenschap. Tijdens de jubileumactie van 18 augustus dit jaar bereikte de GMV van Pagoda in online activiteiten € 4,1 mln in slechts twee dagen.
Al jaren houdt Pagoda vast aan de filosofie van klantgericht beheer, waarbij Pagoda zich onderscheidt van de concurrentie door een ontwikkelingskader met uitgebreide distributiekanalen, een verscheidenheid aan categorieën en eersteklas diensten.
Wat de distributiekanalen betreft, heeft Pagoda een op de buurt gebaseerd model voor de fruitdistributie opgezet met kenmerken van online/offline integratie, winkel/magazijn integratie, tijdige levering en levering de volgende dag. Pagoda maakt gebruik van de oneindige online ruimte om klanten een brede selectie van artikelen aan te bieden. Tot nu toe is de levering de volgende dag beschikbaar in 30 steden in het hele land.
Wat het product betreft, werkt het Pagoda-team hard aan het opbouwen van kwalitatieve fruitmerken, waaronder 27 uitstekende A-niveau productmerken. Het verse productmerk "Panda Master" vertegenwoordigt 185 producten, waaronder rijst, bloem, graan & olie, vlees, gevogelte, ei & melk, diepgevroren producten, specerijen, enz.
Qua dienstverlening blijft Pagoda het retourbeleid "fruit kan zonder bon, product of reden retour" in praktijk brengen. In 2021 vertegenwoordigde het restitutiebedrag van Pagoda slechts 0,1% van de omzet. Consumenten waarderen Pagoda om hun "hart-tot-hart retail" die klanten de macht geeft om te beslissen of en wanneer ze hun aankopen terugsturen. Het winnen van het vertrouwen van de consument is een belangrijke factor geweest in het kosteneffectieve beheer bij Pagoda.
De op BLOF gebaseerde "Three-Zero"-groenten maken nu deel uit van de seizoensgebonden vruchtwisseling van de partners. "Drie-nulgroenten bevatten geen gewasbeschermings- en verbeteringsmiddelen en geen hormonen tijdens de aanplant en de teelt. Om de filosofie van landelijke vitalisering met efficiëntie uit te voeren, verdiept Pagoda ook de samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven. In juli van dit jaar heeft Pagoda een strategisch contract gesloten met het ministerie van Landbouw van Ningxia, met de bedoeling de plaatselijke toepassing van de BLOF-technologie te vergemakkelijken en van de "drie-nul"-groenten een voorbeeld van hoogwaardige tuinbouwproducten van Ningxia te maken.
Pagoda's oprichter en CEO Yu Huiyong: "Pagoda is van plan uit te breiden naar meer provincies en gemeenten in het hele land om de Chinese tuinbouw in de toekomst te helpen stimuleren met behulp van managementmethoden die in de loop der jaren zijn opgebouwd."
Voor meer informatie:
Pagoda
yangyuxuan@pagoda.com.cn
https://www.pagoda.com.cn/