Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Harrie van Bommel:

‘Reclame Code Commissie opnieuw kritisch over het claimen van CO2-neutraliteit, nu bij Chiquita bananen’

CO2-uitstoot compenseren en dan je product CO2-neutraal (of klimaatneutraal) noemen staat sterk ter discussie. De Reclame Code Commissie (RCC) vindt dat met alleen verwijzen naar de aankoop van Carbon Credits dit niet kan worden aangetoond, terwijl de bedrijven zeggen te handelen volgens internationale afspraken van de Verenigde Naties. De RCC kan echter alleen adviezen geven in haar uitspraken en heeft geen macht om bedrijven te dwingen. Daarom ook is de organisatie Fossielvrij NL naar de rechter gestapt om KLM te dwingen te stoppen met misleidende reclame-uitingen. Ook pleiten zij voor een Europees verbod op fossiele reclame. Het claimen van CO2- neutraliteit lijkt zo een juridisch gevecht te gaan worden terwijl de consument het al lang niet meer kan volgen.

Publicatiedatum: