De in Frankrijk geteelde Cœur de Reine appelen zullen aan de consumenten worden gepresenteerd in twee tv- en internet-communicatiecampagnes: in oktober/november 2022 en in januari/februari 2023, in samenwerking met de Franse tv-zender M6. Een slogan als "Nobele grond, krachtige smaak" zal worden gebruikt om de trots van de telers en de rijkdom van de aroma's, die doen denken aan hazelnoten en amandelen, zo goed mogelijk over te brengen.
Dit grootschalige reclameproject gaat hand in hand met een groeiende populariteit die te danken is aan een aantal kwaliteiten van de appelen. Cœur de Reine appelen kunnen op vele manieren worden geconsumeerd door iedereen die op zoek is naar smaak en authenticiteit. Met precies het juiste evenwicht tussen het suikergehalte en de zuurtegraad zit het ras vol smaak, die doet denken aan de Reine des reinettes, een ras met veel karakter.
Cœur de Reine appelen zijn zeer veelzijdig, aangenaam om te eten als tussendoortje en ook heerlijk bij het koken omdat ze niet oxideren en alle aroma's behouden. De Cœur de Reine appelen worden geteeld door gemotiveerde telers die de natuur respecteren en zijn afkomstig van teeltbedrijven die in het bezit zijn van labels als die als bewijs voor een High Environmental Value (HEV) en die voor Ecologisch Verantwoorde Boomgaarden dienen, toegekend door het Charte Qualité des Pomiculteurs de France, het Kwaliteitshandvest van Franse appeltelers. De Cœur de Reine appelen voldoen bovendien aan de verwachtingen van consumenten die op zoek zijn naar lokale producten, aangezien ze nu in verschillende regio's worden geteeld, waaronder de Garonnevallei, de Loirevallei en de Alpen", vertelt Christelle Bertin, marketing- en communicatiemanager bij Blue Whale.
Met goede verkopen in de winkels heeft Cœur de Reine dit jaar al twee keer zoveel winkels weten te overtuigen als in 2020-2021. Door hun investeringen te verdubbelen, weten de telers van Blue Whale hun ambities met betrekking tot Cœur de Reine flink wat sneller te realiseren waarmee ze hun supermarktklanten ondersteunen bij de ontwikkeling van het aanbod in hun schappen. De eerste appelen van de oogst van 2022 zijn net aangekomen in de winkels en zullen nog tot de maand april beschikbaar zijn.
Voor meer informatie:
Christelle Bertin
Blue Whale
blue-whale.com