Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
BerryWorld South Africa klaar voor bessenseizoen

"Volumestijging van 15% ten opzichte van vorig jaar verwacht"

BerryWorld South Africa is optimistisch over de start van het Zuid-Afrikaanse blauwe bessenseizoen en verwacht een volumestijging van 15% ten opzichte van vorig jaar. "Aangezien de zuidelijk halfrond volumes uit Zuid-Afrika en Zimbabwe toenemen, zijn de vooruitzichten voor het seizoen 2022-2023 optimistisch."

“Het is nog vroeg, maar we zijn optimistisch over het potentieel dat voor ons ligt en verwachten een volumestijging van 15% op jaarbasis. We groeien mee met ons klantenbestand en onderzoeken tegelijkertijd uitbreidingsmogelijkheden in verschillende marktsegmenten om onze telers een goede mix van wereldwijde orders te kunnen bieden", aldus Jason Richardson, Managing Director van BerryWorld South Africa.


Jason Richardson

BerryWorld South Africa is opgericht in 1993 en inmiddels uitgegroeid tot de grootste exporteur van blauwe bessen in het land. Het bedrijf beschikt over zogenoemde low chill en high chill teeltlocaties verspreid over Zuid-Afrika en Zimbabwe om zo een vroegere start en een langer seizoen te kunnen garanderen.

Na het succes van de eerste MBO-releases die in 2017 op de markt werden gebracht, heeft het BerryWorld-team zich gericht op het uitbreiden van hun premium rassenaanbod met als doel het optimaliseren van de premium productlijnen in het schap van vooraanstaande retailers wereldwijd, het activeren van shopper loyaliteit en het stimuleren van consumptie.

"In de 25 jaar dat we ons bezighouden met zachtfruit heeft smaak altijd een sleutelrol gespeeld om de aankoop en de groei van de sector op lange termijn te stimuleren. We richten ons dan ook op bekroonde eigen rassen om zo jaarrond op duurzame wijze hoogwaardige kwaliteit te kunnen leveren”, zegt Adrian Olins, Divisional CEO bij BerryWorld Group.

BerryWorld® Eureka Sunrise™ - het ras dat in 2014 door veredelaar Ridley Bell geselecteerd werd vanwege de vroege rijping, de hoge opbrengst en de unieke smaak - zal dit seizoen een groei van 85% op jaarbasis laten zien. Hieruit blijkt dat er wereldwijd vraag is naar eersteklas variëteiten.

Gezien de uitdagingen waarmee de AGF-sector wereldwijd wordt geconfronteerd, hanteert het team van BerryWorld Zuid-Afrika verschillende strategieën om ervoor te zorgen dat het een succesvol seizoen wordt.

"We beschikken over informatie- en supply chainsystemen die ons helpen om te gaan met de uitdagingen van de huidige logistiek. Tegelijkertijd werken we aan het verminderen van de complexiteit in de toeleveringsketen om klanten op consistente wijze goed te kunnen bedienen en een hoogwaardig product te leveren dat de verwachtingen van de klant overtreft", vervolgt Richardson.

BerryWorld vertrouwt erop dat hun sterke aanvoer van blauwe bessen uit Zuid-Afrika en Zimbabwe in combinatie met hun unieke aanbod van variëteiten en marktexpertise, de jaarrond vraag zal blijven drijven.

Voor meer informatie:
Shirley van der Linden
BerryWorld
Shirley.VanDerLinden@berryworld.com
www.berryworld.com

Publicatiedatum: