Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vervroegde start Kissabel-seizoen op noordelijk halfrond

Eind augustus werden de eerste Kissabel-appelen al geplukt op het noordelijk halfrond. De oogst is daarmee 10 dagen eerder dan normaal van start gegaan. 

De eerste appelen werden geoogst door de Franse partners Mesfruits en Blue Whale en het Zwitserse Fenaco. Voor het eerst zal het Verenigd Koninkrijk het volledige assortiment op de markt brengen dankzij de teler Worldwide Fruit, die ook het ras Rouge zal distribueren, terwijl Greenyard de rassen Orange en Jaune zal blijven aanbieden. Begin oktober start de pluk in Duitsland met de partner Red Apple Germany, en in Italië met de partners Melinda, Rivoira en VIP. In 2023 start bovendien de eerste afzet door de Amerikaanse partner NBT. 

Na het succes van vorig seizoen, waarin de vraag opnieuw het aanbod overtrof, beginnen de telers het seizoen 2022-23 met positieve verwachtingen, zowel wat betreft volumes als kaliber, kleur en kwaliteit van het fruit. 

De Europese partners verwachten de beste verkoopresultaten in de eerste maanden van het verkoopseizoen, want er wordt een relatief kort seizoen voorzien als gevolg van de grote vraag en de beperkte productbeschikbaarheid. In veel landen zal het hoogtepunt van de promotie-acties in oktober plaatsvinden, rond Halloween, vooral voor de appelen met rode schil en vruchtvlees. In elk geval hebben de partners verschillende marketingacties geprogrammeerd gedurende de verkoopperiode van het assortiment: van proeverijen tot promotiemateriaal voor de verkooppunten (roll-up banners, panelen, enz.) om de consument te informeren over de kenmerkende eigenschappen van de "red inside" appelen.

Op mondiaal niveau zijn er ook communicatie- en marketingacties gepland om de start van het verkoopseizoen te ondersteunen: op de social media van het merk –Instagram en Facebook– met foto's, curiosa en nieuwe recepten, op de website, met nieuwe content gericht op de consument, en ook via activiteiten voorbehouden aan de gespecialiseerde pers.

Ten slotte zal de deelname aan Fruit Attraction, van 4 tot en met 6 oktober in Madrid (hal 8, stand F02F), de marketingcampagne van het merk verrijken. De beurs, die midden in het oogstseizoen plaatsvindt, is voor het merk een prachtig en essentieel uitstalraam om de producten te presenteren, ook via proeverijen, en de consumenten en klanten kennis te laten maken met de exclusieve kenmerken van het assortiment. De bezoekers krijgen bovendien promotiemateriaal en gadgets.

Voor meer informatie:
Kissabel
https://kissabel.com

Publicatiedatum: