Carrefour België introduceert initiatief 'vijf stuks groenten en fruit voor minder dan €1'

Rewe wendt zich tot WhatsApp voor folderverspreiding
Het Duitse Rewe concern zet de volgende stap in de digitalisering van zijn marketingaanpak door klantenflyers en folders aan te bieden via WhatsApp. De stap volgt op de belofte van de retailer om tegen de zomer van 2023 te stoppen met het gebruik van gedrukte flyers.
Bron: esmmagazine.com 

Carrefour België bevriest de prijzen van 100 producten gedurende 100 dagen
Om zijn klanten te helpen, bevriest Carrefour de prijzen van 100 (het aantal producten kan variëren naargelang de grootte van de winkel) alledaagse producten gedurende een periode van 100 dagen. Dat betekent dat de consument tot het einde van het jaar zeker kan zijn dat hij dezelfde prijs betaalt voor verschillende producten die hij kiest. Bijvoorbeeld: Simpl bananen, €1,19/kg, €0,89/750g. Carrefour onderneemt actie en moedigt zijn klanten aan gezonder te eten. Carrefour introduceert zijn initiatief "vijf stuks groenten en fruit voor minder dan € 1" om mensen groenten en fruit te laten eten die essentieel zijn voor hun gezondheid: een concrete maatregel om de koopkracht van zijn klanten te versterken en hen tegelijkertijd aan te zetten tot gezonde voeding.
Bron: carrefour.com 

VK: Asda opent 50e 'Asda On the Move' supermarkt
Asda heeft op 7 september in Derby zijn 50ste supermarkt langs de weg geopend. De Asda On The Move-winkel bevindt zich op het Pride Park Retail-terrein in Derby en is de eerste Asda-winkel in het gebied. Deze week worden nog vier andere winkels geopend in Bangor (Noord-Wales), Leicester, Stoke en Stourport-on-Severn.
Bron: corporate.asda.com 

Spanje: DIA investeert € 130 mln in 2022 om huishoudens te helpen inflatie te bestrijden
De Spaanse retailer DIA heeft toegezegd dit jaar bijna € 130 mln te investeren in aanbiedingen, zowel in zijn winkels als online. Met dit initiatief wil de retailer de gevolgen van de huidige inflatietrend voor klanten verzachten en hun vermogen om te sparen veiligstellen.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Waitrose begint spaarcampagne om shoppers te helpen met stijgende prijzen
Waitrose heeft haar Great September Savings-campagne geïntroduceerd, die erop is gericht het winkelend publiek te helpen besparen op meer dan 4.000 (huis)merkartikelen nu de crisis rond de kosten van levensonderhoud aanhoudt. Producten zoals Heinz Beanz, McVitie's Digestives, Hellmann's Mayonaise en John West Tuna Chunks vallen allemaal in de 'bespaar 1/3' categorie naast Waitrose huismerk artikelen zoals appelen, tomaten en cheddar kaas.
Bron: grocerygazette.co.uk 

Carrefour biedt boodschappenmandje van € 30 in Spanje na voorstel prijsverlaging door regering
Supermarktketen Carrefour zal Spaanse consumenten een mandje met 30 basisgoederen voor € 30 verkopen, verklaarde het bedrijf, dagen nadat Spanje aankondigde dat het overweegt grote retailers te vragen speciale prijspakketten aan te bieden om de inflatie te temperen.
Bron: reuters.com 

VK: Aldi blijft bovenaan supermarktprijslijst
Uit onderzoek van consumentengroepering Which? blijkt dat Aldi de goedkoopste supermarkt van het Verenigd Koninkrijk blijft, ondanks de groeiende crisis rond de kosten van levensonderhoud. In zijn maandelijkse prijsvergelijking keek Which? naar de kosten van een mandje van 49 artikelen, waaronder levensmiddelen en huishoudelijke artikelen. Aldi was het goedkoopst met € 87,71, dat is € 23,35 minder dan Morrisons en € 14,08 minder dan Tesco. De belangrijkste concurrent Lidl werd met € 1,90 verslagen.
Bron: kamcity.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven