Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

School verruilt kantine voor door leerlingen gerunde vertical farm

In het kader van een onderwijsprogramma leren leerlingen in Melbourne hoe ze hun eigen eetbare planten kunnen kweken in een teeltfaciliteit die in de plaats is gekomen van de automaat in de kantine. Het programma, dat wordt uitgevoerd door de sociale onderneming Farmwall, is ontworpen om jongeren te leren over duurzame stadstuinbouw als een methode om de klimaatverandering te beperken en de voedselzekerheid en gezondheid te verbeteren. Leerlingen van het Hume Central Secondary College zullen voor de planten zorgen terwijl ze leren over biodiversiteit, voeding en welzijn door middel van praktijklessen.

In de overdekte vertical farm worden microgreens (zeer voedzame onrijpe groenten die worden geoogst terwijl ze nog jong zijn) geteeld en de farm beschikt ook over een systeem om paddenstoelen te telen. Leerlingen planten zaailingen in zompige, met hennep gevulde potten en verzorgen ze terwijl ze uitgroeien tot groente. Binnen een paar weken kunnen de leerlingen hun beloning oogsten door de groenten bij hun lunch te eten of ze mee naar huis te nemen naar hun familie.

Door van het kweken van voedsel een lonende bezigheid te maken, raken de leerlingen betrokken bij het proces en verdiepen ze hun betrokkenheid bij de educatieve aspecten van de activiteit. Tijdens het verzorgen van de planten ontdekken de leerlingen hoe ze worden gekweekt in een gesloten ecosysteem dat gebruikmaakt van de natuurlijke relatie tussen vissen en planten. De installatie omvat een vistank die gebruikmaakt van aquaponics (een combinatie van aquacultuur en hydrocultuur) om visafval en nitrificerende bacteriƫn om te zetten in voedingsstoffen voor de planten.

Debra Kimpton, de lerares aan het Hume Central Secondary College, vertelde Planet Ark dat de reacties van de leerlingen die bij het programma betrokken zijn, uiterst positief zijn. "Studenten zijn verwonderd en enthousiast. Ze vinden het geweldig om naar de vissen te kijken en te leren over hun connectie met de microgreens. Sommigen nemen hun microgreens naar een hoger niveau. Ze willen ze planten om de volledige levenscyclus te zien," zei Debra.

Lees het hele artikel op www.recyclingnearyou.com.au.

Publicatiedatum: