Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Netto Marken-Discount introduceert groente- en fruitassortiment van eigen merk Heimat

Oostenrijk: Billa introduceert nieuw plantaardig winkelconcept
Supermarktketen Billa heeft een nieuw winkelconcept geïntroduceerd dat zich uitsluitend richt op plantaardige producten, met meer dan 2.500 SKU's. Uit een recent onderzoek in opdracht van Billa, een dochteronderneming van de Rewe Group, is gebleken dat 46% van de Oostenrijkers de afgelopen jaren bewust minder dierlijke producten, waaronder vlees, heeft gegeten. Bovendien eet 28% van de 18- tot 29-jarigen geen vlees meer. Met deze kennis besloot Billa een nieuw conceptwinkel te ontwikkelen, wat leidde tot de creatie van Billa Pflanzilla. De winkel biedt een puur plantaardig assortiment en is naar eigen zeggen de eerste in zijn soort in Oostenrijk. Het assortiment bestaat uit puur plantaardige vlees-, worst- en zuivelproducten, diepgevroren producten, snacks, gebak en zoetwaren, maar ook basisproducten voor plantaardige gerechten zoals peulvruchten, granen, zaden, noten, fruit en groenten.
Bron: esmmagazine.com 

Waysia haalt € 10 mln op om Aziatische levensmiddelen in Europa te leveren
Waysia, voorheen bekend als Alorsfaim, begon vier jaar geleden in Parijs als een platform dat producten van Aziatische restaurants en supermarkten aan klanten leverde. Toen de pandemie toesloeg, begonnen de gebruikers paniekaankopen te doen en raakten de voorraden van de retailers snel uitgeput. De wanverhouding tussen vraag en aanbod inspireerde Waysia om een eigen distributiecentrum te openen en rechtstreeks in te kopen bij leveranciers, zoals teeltbedrijven die gespecialiseerd zijn in Aziatische producten in Nederland, Frankrijk en Spanje. Het retailidee gaf Waysia's inkomsten een boost en hielp het bedrijf onlangs aan een serie Pre-A ronde van bijna € 10 mln. De ronde werd geleid door Banyan Pacific Capital, met iFly.vc, Cathay Innovation en Goodwater Capital die deelnamen.
Bron: techcrunch.com 

Duitsland: Netto Marken-Discount introduceert groente- en fruitassortiment van eigen merk Heimat
De Duitse retailer Netto Marken-Discount heeft een nieuw huismerkassortiment geïntroduceerd, Heimat, voor groenten en fruit met korte transportafstanden, rechtstreeks betrokken van telers in de regio. Heimat is volgens de retailer de voortzetting van haar regionale assortimentsstrategie en versterkt verder de samenwerking met lokale telers. Het nieuwe Heimat huismerkassortiment is van september tot en met oktober landelijk verkrijgbaar in het groente- en fruitassortiment als onderdeel van Netto's regiocampagne.
Bron: esmmagazine.com 

Britse Retail Sales Monitor: Omzet vertraagt omdat mensen het somber inzien
Helen Dickinson, CEO van BRC: "De groei van de retailomzet vertraagde in augustus ten opzichte van de voorgaande maand doordat consumenten hun uitgaven verminderden omdat de kosten van levensonderhoud de pan uit rezen. Hoewel de inflatie van de retailprijzen met meer dan 10% lager ligt dan de algemene inflatie, betekent dit nog steeds een aanzienlijke daling van de omzetvolumes."
Bron: brc.org.uk 

Thaise Central Group wil na Selfridges € 1,3 mld investeren in Europa
Thailand's grootste retailer Central Group zei dat het van plan is om zijn voetafdruk in Europa verder uit te breiden met investeringen ter waarde van bijna € 1,3 mld over vijf jaar in nieuwe winkels, upgrades en e-commerce. Central heeft een budget van € 900 mln om te investeren in drie projecten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, zei een woordvoerder van het bedrijf, met een extra € 375 mln toegewezen in de komende vijf jaar om bestaande winkels te upgraden. Andere plannen omvatten ook het uitbreiden van de e-commerce omzet in Europa van het huidige niveau van 17% van de totale omzet, of € 1 mld, zei het bedrijf.
Bron: reuters.com 

Duitsland: Edeka investeert € 100 mln in nieuwe versfaciliteit in Hirschaid
Edeka is begonnen met de bouw van een nieuwe logistieke faciliteit voor AGF-producten in Hirschaid. Het bedrijf investeert ongeveer € 100 mln in de faciliteit, die gebruik zal maken van de modernste, klimaatneutrale technologie. Het project maakt deel uit van het infrastructuurpakket
van € 600 mln van Edeka Nordbayern-Sachsen-Thüringen.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: