Het Spaanse meloenenseizoen kent een grote vraag en goede prijzen, hoewel het met horten en stoten op gang was gekomen door de impact van het weer op de oogstvolumes, zowel in Almería als Murcia.
"De start van het seizoen is zeer complex geweest door de weersomstandigheden. We moesten nog nauwkeuriger dan gebruikelijk te werk gaan op het veld en in het pakstation om de hoogwaardige kwaliteit te kunnen blijven leveren", zegt Alberto Montaña, CEO van het Valenciaanse bedrijf Vicente Peris. "Ondanks de initiële moeilijkheden", voegt hij eraan toe, "hebben we een uitstekend seizoen en dat is vooral te merken aan de kwaliteit van onze topmeloenen."
Het bedrijf heeft de verkoopcijfers van vorig jaar voor zijn '18 Quilates' ('18-karaats') Piel de Sapo-meloen overtroffen. "We hebben al 80% meer verkocht dan in heel vorig jaar en we hopen dat cijfer nog wat op te krikken tijdens de laatste weken van het seizoen", zegt Alberto Montaña.
Het meloenenmerk '18 Quilates' is het oudste in Spanje. Het werd in 1947 geregistreerd door de oprichter van het bedrijf, Vicente Peris, en 75 jaar later is het nog steeds op de markt. Peris is een familiebedrijf en wordt momenteel geleid door de derde generatie.
Voor de kwaliteitsmeloenen heeft Peris naast '18 Quilates' ook het merk 'Vicentín'. Dit jaar werd 9% van de totale productie goed genoeg bevonden om onder een van deze twee labels op de markt te worden gebracht. "Voor onze gastronomische merken kiezen we het beste van het beste. Het zijn zeer gewaardeerde merken en onze klanten verwachten topkwaliteit", benadrukt Montaña.
Voor meer informatie:
Chritian Palacios
Vicente Peris
Tel.: +34 615016650 (Spanje)
marketing@vicenteperis.com
frutifresh.es
vicenteperis.com