WhatsApp stelt consumenten in India, inclusief wie nog nooit online heeft gewinkeld, in staat om naadloos door de hele eetwarencatalogus van JioMart, een online retailer, te scrollen. Consumenten kunnen items aan hun winkelwagentje toevoegen en de aankoop via een betaling voltooien zonder de WhatsApp-chat te verlaten, legt Meta uit.
Deze lancering maakt deel uit van een strategische alliantie tussen Meta en Jio Platforms om de digitale transformatie van India te versnellen en mensen en bedrijven van elke omvang kansen te bieden om via nieuwe wegen verbinding te maken. Het doel is om de economische groei in het land te stimuleren.
Consumenten in India kunnen via WhatsApp beginnen met winkelen bij JioMart door simpelweg "Hi" te sturen naar het nummer van JioMart op WhatsApp.
De CEO van Meta, Mark Zuckerberg, is enthousiast met deze lancering: "Het is onze eerste complete winkelervaring: nu kunnen consumenten rechtstreeks in een chat etenswaren van JioMart kopen. Zakelijke messaging is een echte groeisector en mensen en bedrijven zullen de komende jaren steeds meer via een chat communiceren."
In oktober 2020 presenteerde de berichtengigant in het WhatsApp Business-ecosysteem enkele productcatalogi en online betalingsfaciliteiten en een paar maanden later ook een eigen winkelwagentje.
Al heel wat operators hebben de aankoopservice van de instant messaging-app getest: Alcampo, Sánchez Romero, Casino, Carmila, Revoolt en Unibail-Rodamco-Westfield (URW) of Lar España (Lagoh) zijn slechts enkele voorbeelden.
Bron: revistainforetail.com / about.fb.com