Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Discounter helpt telers

Wegens droogte minder mooie AGF in het schap bij Lidl Groot-Brittannië

Lidl heeft aangekondigd dat het zijn leveranciers van groenten en fruit in Groot-Brittannië gaat helpen door het toenemende aantal producten te verkopen dat is getroffen door het heetste en droogste weer van de afgelopen halve eeuw.

Het bedrijf communiceert dat het al zijn Britse leveranciers van groenten en fruit heeft aangeschreven om ondersteuning te bieden en te zoeken naar manieren om ervoor te zorgen dat Britse gewassen van hoge kwaliteit niet verloren gaan. De supermarkt zal nauw samenwerken met zijn leveranciers om de belangrijkste uitdagingen op het gebied van de teelt te identificeren en, waar mogelijk, werken om de door droogte en hitte aangetaste producten binnen de bestaande lijnen een plaats te geven.

"Door deze flexibele aanpak helpt Lidl te voorkomen dat producten van perfecte kwaliteit worden verspild als gevolg van afwijkingen in specificaties, bijvoorbeeld een andere maat dan wat de consument gewend is."

Ryan McDonnell, CEO van Lidl Groot-Brittannië: "Telers in het hele land staan dit jaar voor een enorme uitdaging vanwege de extreme weersomstandigheden tijdens de zomermaanden. Hoewel de geoogste producten er misschien een beetje anders uitziet dan we allemaal gewend zijn, is het nog steeds dezelfde geweldige Britse kwaliteit. Daarom willen we onze leveranciers steunen door samen met hen te werken aan oplossingen."

"Het is nu, meer dan ooit, essentieel dat wij en de rest van de sector onze telers steunen", benadrukt hij.

Lidl heeft zich ook geëngageerd om tegen 2025 tien projecten tegen voedselverspilling in de keten te financieren en samen met leveranciers oplossingen te vinden om op die manier toegevoegde waarde te creëren in de toeleveringsketen.

De projecten bouwen voort op andere initiatieven van Lidl om voedselverspilling in de hele toeleveringsketen aan te pakken. De discounter was een van de eerste supermarkten die in 2016 de Belofte Groenten en Fruit van de National Farmers Union (NFU) ondertekende, waarmee het een engagement aanging om samen met alle telers duurzaam te werken.

Voor haar klanten lanceerde Lidl Groot-Brittannië in 2019 Too Good to Waste-dozen om voedselverspilling in winkels tegen te gaan. Tegen een prijs van slechts £ 1,50 voor ongeveer 5 kg, bevatten de dozen groenten en fruit uit het schap die anders zouden zijn weggegooid, maar nog steeds perfect gegeten kunnen worden. Ze worden dagelijks klaargemaakt door de versspecialisten van de discounter en zijn verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.

Bron: corporate.lidl.co.uk

Publicatiedatum: