Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Staking Felixstowe kan tot eind van het jaar worden verlengd

Werknemers in de haven van Felixstowe zijn begonnen met een staking die op 21 augustus is begonnen. Inzet zijn de lonen. Tot dusver hebben zij nog geen akkoord bereikt met CK Hutchison, de in Hong Kong gevestigde haveneigenaar.

Sharon Graham, algemeen secretaris van de Britse vakbond Unite, die de werknemers in het geschil vertegenwoordigt, wees erop dat de staking tot het eind van het jaar zou kunnen voortduren als Felixstowe Dock and Railway Company, de havenexploitant die eigendom is van Hutchison Ports UK Ltd, zijn aanbod niet verbetert.

Tijdens de onderhandelingen op 8 augustus bood de havenexploitant een loonsverhoging van 7% en een eenmalige uitkering van 500 pond, maar de vakbond verwierp de regeling.

Mevrouw Graham: "Felixstowe Ports verdient een absoluut fortuin. Het zou 50% meer aan lonen kunnen betalen en nog steeds winst maken. Wij vragen 10%. Wat is het probleem? Het bedrijf moet schoon schip maken en de boeken openen over hun onnoemelijke miljarden."

Door de staking blijven schepen vertraging oplopen en wordt de bevoorradingsketen ontwricht. Volgens het laatste rapport van het wereldwijde informatietechnologiebedrijf IQAX hebben tot nu toe 18 schepen vertraging opgelopen door de staking, terwijl de Amerikaanse zakennieuwszender CNBC meldde dat het ongeveer twee maanden zou kunnen duren om de achterstand weg te werken.

Bron: container-news.com

Publicatiedatum: