Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rockit Apple lanceert wereldwijde 'Back to School'-campagne

Rockit Global, een bedrijf dat appelen als snack in de markt zet, bereidt zich voor op de 'Rockit Back to School'-campagne die zich richt op miljoenen consumenten, in wat voor het bedrijf de meest wereldwijde campagne tot nu toe is. Het bouwt voort op de 'Ready. Set. Rockit.'-campagne, die heeft geleid tot een 21%-stijging van het verkoopvolume op de wereldwijde markten (2022 versus 2021). 

Van het Midden-Oosten tot Zuidoost-Azië en de VS voorziet Rockit gezinnen van een dosis natuurlijke energie, vitamine C en vezels op school, het werk of in de vrije uurtjes.

Marktmanager voor het Midden-Oosten, Ziad El Chawa, zegt dat Rockit – dat in 30 landen actief is – zich midden in een sterke groeicurve in het Midden-Oosten bevindt. "Het verkoopvolume voor de hele regio is met 36% gestegen en in Saoedi-Arabië is de afzet met maar liefst 140% toegenomen ten opzichte van vorig jaar."

"We grijpen het momentum van de sterk aanslaande 'Ready. Set. Rockit'-campagne aan om miljoenen nieuwe Rockit-consumenten aan te trekken tijdens de piekperiode van de 'Back to School'-verkoop. Rockit zal energiek aanwezig zijn in de supermarkten met op gaming gebaseerde displays en gerichte proefmomenten - met Covid-veilige monsterboxen – om de consument een band te laten opbouwen met het Rockit-merk en de vraag stimuleren", zegt Ziad.

De boeiende instore-promotiecampagne wordt opgeluisterd met nieuwe geschenkdozen met vijf Rockit-verpakkingen - perfect voor doordeweekse dagen - en uitgebreide digitale activiteiten, waaronder content op social media, e-commerce-promoties en wedstrijden.

Global digital manager Annabel Hall: "Voor het eerst in een campagne voert Rockit een e-sampling-promotie waarbij 6.000 Rockit-samples worden opgenomen in e-commerceleveringen van onze retailpartner, MAF Carrefour. We hebben een conversieratio van 86% van proef tot frequente aankoop, dus dit is een innovatieve nieuwe manier om Rockit bij meer consumenten te krijgen en de verkoop te stimuleren."

"Voor de eerste keer verbinden we het verkooppunt van de campagne ook met digitale activiteit via een wedstrijd - met een speciale microsite - met als doel het verhogen van herhalingsaankopen", zegt ze.

Rockit-consumenten kunnen hun kassabon uploaden om kans te maken op een van de 20 prijzen, waaronder FitBits, rugzakken of skateboards. De wedstrijd loopt in grote retailers in het Midden-Oosten tijdens de campagneperiode van 19 augustus tot en met 21 september.

"We hebben heel hard gewerkt om indruk te maken tijdens deze piekperiode met een boeiende marketingcampagne die onze ambitie aantoont om 's werelds meest geliefde appelmerk te zijn", besluit Ziad. "Het is gewoon weer een stap voorwaarts in onze reis om tegen 2025 400 miljoen van onze ongelooflijk lekkere en voedzame snack-appelen met de wereld te delen."

 

LTV CVBA
Industrieweg 1035
3540 Herk-de-Stad

+(32) 13 55 45 08
+(32) 13 55 46 45
info@ltv.be