Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Na pitloze druif ook pitloze snoeppaprika, die rap aan populariteit wint

Het aanbod aan groenten en fruit zonder pitten stijgt. Dat zien ze bij Albert Heijn. Druiven liggen bij de supermarkt al dertig jaar pitloos in het schap, maar sinds kort zijn er bijvoorbeeld ook pitloze snoeppaprikaatjes bij de grootgrutter te vinden. In De Stentor staan ze bij de trend stil en vragen ze zich af hoe realistisch een pitloze variant voor alle groenten- en fruitsoorten is? Lees hier het verhaal waarin ook RenĂ© Smulders, onderzoeker plantenveredeling aan de Wageningen University & Research, en Marc AndrĂ© de la Porte van fruitbedrijf Bloeiend Merm aan het woord komen. 

Publicatiedatum: