Italië: Maiora ziet winst met 43% stijgen in boekjaar 2021
Het Italiaanse Maiora, ook bekend als Despar Centro Sud, rapporteerde een winstgroei van 43% in 2021, tot € 22 mln, terwijl de inkomsten met 5,3% stegen tot meer dan € 900 mln. In de periode 2014-2021 groeide de omzet van het bedrijf met een samengesteld jaarlijks percentage (CAGR) van 14,2%, steeg de EBITDA jaarlijks met 44% en steeg de winst met 63%.
Bron: esmmagazine.com
Carrefour Polska opent in september zijn eerste hypermarkt in franchisemodel
Carrefour Polska zal in september van dit jaar in Belchatow zijn eerste grootformaatwinkel openen die wordt gerund door een onafhankelijke ondernemer en franchisenemer van de keten. De stap volgt op het succes van het format in de supermarktcategorie.
Bron: esmmagazine.com
Jeronimo Martins' Poolse afdeling misleidt consumenten met reclame, zegt waakhond
De Poolse supermarktketen Biedronka, een onderdeel van het Portugese Jeronimo Martins, kan een boete krijgen tot 10% van de jaarlijkse omzet, zegt consumenten waakhond UOKiK, over een reclamecampagne die volgens de regelgever mogelijk misleidend was.
Bron: reuters.com
VK: Asda bevestigt dat shoppers in het hele land nu toegang hebben tot zijn loyaliteitsprogramma
Asda heeft aangekondigd dat het toegang tot zijn loyaliteitsprogramma, Asda Rewards, uitrolt tot alle 633 winkels in het Verenigd Koninkrijk, alsook online via asda.com voor levering en zijn Click and Collect dienst. Klanten kunnen Asda Rewards verdienen elke keer dat ze winkelen door hun app te scannen wanneer ze afrekenen. Door het voltooien van in-app missies, zoals: Fruit and Veg Bonus - Koop 10 stuks groenten en fruit en ontvang € 1,77 in je Cashpot.
Bron: corporate.asda.com
VK: Earth & Wheat benoemt CEO en start wervingscampagne
Wonky brood en koekjes abonnementsdienst Earth & Wheat is gestart met een wervingscampagne in het kader van de uitbreiding van haar activiteiten in het komende jaar. Dit gebeurt net nadat het bedrijf, dat 18 maanden geleden werd opgericht door James Eid, Amine Benchaoui heeft aangesteld als directeur. Het bedrijf voegde afgelopen november een gebroken koekjesdoos toe aan zijn assortiment en betrad in mei de groentemarkt met zijn 'wonky veg'-doos.
Bron: bakeryinfo.co.uk
HelloFresh rekent op VS nu Europeanen afhaken
HelloFresh blijft groeien, ondanks een terugval nadat de pandemie voor een verkoopstijging zorgde. De groei van het Duitse bedrijf komt vooral uit de Verenigde Staten, die nu goed zijn voor meer dan de helft van de omzet. "Het tweede kwartaal is altijd zwakker dan het eerste," vertelde CEO Dominik Richter aan analisten, die erop wijzen dat HelloFresh sinds het begin van het jaar 500.000 klanten heeft verloren. Als de nieuwjaarsvoornemens zijn bekoeld, bestellen mensen blijkbaar minder maaltijdboxen. Ook de stijgende kosten van levensonderhoud en de economische onzekerheid spelen dit jaar een rol, vooral in Europa. In de VS keerden "slechts" 220.000 klanten HelloFresh de rug toe.
Bron: retaildetail.eu