"Fruit Attraction 2022 wordt een mooie beurs, met deelnamecijfers zoals die van 2019"

Van 4 tot 6 oktober vindt de 14e editie van Fruit Attraction plaats in IFEMA Madrid. De nieuwe directeur van het evenement, María José Sánchez, is optimistisch en verwacht ongeveer evenveel deelnemers als in 2019. 

"Ik neem het stokje over van een volwassen project" 
María José Sánchez heeft al een professionele carrière van ruim 30 jaar achter de rug, met onder meer de leiding over beurzen voor verschillende sectoren. "Nu neem ik de organisatie van Fruit Attraction op mij. Dit is een enorme verantwoordelijkheid, want mijn respect voor deze sterk verankerde en voor Spanje zo belangrijke sector is groot. Ik zal alles doen wat in mijn macht ligt om de relevantie van de beurs hoog te houden zodat bedrijven hun zakelijke verwachtingen in vervulling zien gaan", zegt ze. 

"Aan dit zeer volwassen evenement wil ik continuïteit geven, uiteraard met de medewerking van onze strategische partner voor deze sector, de overkoepelende telersvereniging Fepex. Ik denk dat het essentieel is om al het positieve te behouden dat in de loop der jaren uitstekende resultaten heeft opgeleverd en ook andere innovatieve elementen op te nemen die een maximale return on investment voor de sector garanderen. Steunend op het advies van het organisatiecomité zullen we met ons enthousiasme, inzet, vertrouwen, werk, creativiteit en investeringen in staat zijn om Fruit Attraction verder te verankeren als een essentieel zakelijk evenement voor de wereldwijde AGF-sector", voegt ze eraan toe. 

Geweldige beurs
"Fruit Attraction 2022 wordt een geweldige beurs", zegt María José Sánchez. "Onze verwachtingen zijn optimistisch gezien het hoge aantal bevestigingen van deelname. De cijfers zijn vergelijkbaar met die van 2019, dat wil zeggen ongeveer 90.000 professionals en zo'n 1.800 bedrijven. De interesse en ondersteuning vanuit de groente- en fruitsector bij het promoten van de beurs als een fundamenteel instrument voor de internationalisering van de sector is groot. Het wordt eens te meer een ontmoetingsplaats voor alle professionals van de hele supply chain. 'Proud to be Fruit Attraction', onze slagzin, dat is het gevoel dat we hebben als we kijken naar de bedrijven die er deel van uitmaken." 

Vorig jaar kon de editie ondanks de economische situatie en de pandemie rekenen op de deelname van 1.300 bedrijven en 65.000 professionals uit 110 landen. "Momenteel hebben al bedrijven uit praktisch alle Spaanse teeltgebieden hun deelname toegezegd, evenals bedrijven uit 42 landen, wat de interesse van de sector als geheel in deze editie aantoont."

Tot nu toe is de deelname bevestigd van exposanten uit Duitsland, de Nederlandse Antillen, Algerije, Argentinië, België, Brazilië, Canada, Chili, China, Colombia, Costa Rica, Ecuador, Egypte, Slovenië, Spanje, de Verenigde Staten, Finland, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Israël, Italië, Kenia, Malta, Marokko, Mexico, Nederland, Peru, Polen, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië, Zuid-Korea, Moldavië, Roemenië, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland, Thailand, Tanzania, Tunesië en Turkije.

"Het echt belangrijke is wat de exposanten op de beurs zullen voorstellen"
Naast deelname uit de versindustrie en toeleveringsketen komt daar dit jaar Fresh Food Logistics bij, een platform ten dienste van de logistiek, het transport en het koelketenbeheer van verse voeding. "En natuurlijk besteden we opnieuw aandacht aan innovatie, duurzaamheid en digitalisering met de Smart Agro Area en Biotech Attraction", vertelt María José Sánchez.

"Ecorganic Market wordt opnieuw de exclusieve ruimte voor de afzet en export van biologische producten. Aardbeien komen deze editie in de kijker te staan met Fresh&Star. Ook Innovation Hub wordt heel interessant, waar de meest moderne productinnovaties een podium aangeboden krijgen", vervolgt de directeur van Fruit Attraction.

"Daarnaast hebben we nog het Gastenprogramma met aandacht voor importlanden zoals de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië en Canada. Met dit programma trekken we toch zo'n 1.000 kopers van over de hele wereld aan. Maar het echt belangrijke is wat de exposanten op de beurs zullen voorstellen: hun producten en hun diensten", benadrukt María José Sánchez.

Ook het digitale platform houdt stand
"In feite zou het niet meer begrepen worden mocht een beurs nog louter face-to-face plaatsvinden. Daarom zetten we in op digitalisering als aanvulling op het live evenement", geeft de directeur van deze beurs aan.

Fruit Attraction verwelkomt de hele sector onder het Fruit Attraction LIVEConnect-platform, dat iedereen de mogelijkheid biedt om 365 dagen per jaar verbonden te blijven.

"Het is een krachtig communicatiemiddel dat zichtbaarheid en naamsbekendheid genereert. Het bevordert networking, presenteert een catalogus van producten en diensten en geeft toegang tot hoogwaardige gespecialiseerde inhoud. Er is niet zoiets als twee gelijktijdige beurzen, namelijk online en offline, beide zijn een aanvulling op elkaar. Het gaat om één aanbod, dat dankzij technologie breed en divers toegankelijk is", besluit ze.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven