Fresh Del Monte introduceert deze week op de Spaanse markt La Orgininal, de nieuwste innovatie van de ananasmarktleider. Deze "groenere" ananas onderstreept het duurzaamheidsengagement van dit merk dat nu al drie decennia geleden het MD2-ras creëerde, dat onder de naam Del Monte Gold® Extra Sweet een wereldwijde maatstaf is geworden voor deze fruitfamilie. Voortbouwend op deze visie stelt het bedrijf nu een limited edition voor, genaamd La Original, die achter de prachtige groene kleur aan de buitenkant een goudkleurig, sappig vruchtvlees herbergt met de zoetheid en een vleugje zuur die de consument van dit soort vers fruit verwacht.
"Om deze combinatie te bereiken, gaan onze experts nauwgezet te werk op de teeltbedrijven aan de Pacifische kust van Costa Rica. Ze hebben zich ertoe verbonden La Original te telen zonder gebruik te maken van rijpingsregulatoren. Doordat het fruit niet in contact komt met deze producten, zoals bijvoorbeeld ethefon, rijpt het op natuurlijke wijze met een homogene kleur. En dankzij de kennis van onze telers wordt elk stuk fruit op het juiste moment geoogst, zoals de natuur het voorziet en met een optimaal gehalte aan voedingsstoffen, met name vezels en vitamines", vertelt Patricio Heras, commercieel directeur van Del Monte Iberia. "Met deze unieke eigenschappen wil La Original het favoriete fruit worden van een veeleisend publiek van jonge vrouwen en mannen met een uitgesproken milieubewustzijn, die op zoek zijn naar een gezond leven zonder daarbij voorbij te gaan aan de geneugten van het leven", voegt hij eraan toe.
Fresh Del Monte werkt al lang aan het reduceren van de risicofactoren voor de klimaatverandering en het behoud van de biodiversiteit. Al haar ananasplantages in Costa Rica beschikken over de certificering Sustainably Grown, toegekend door de wereldwijd bekende organisatie Scientific Certification Services (SCS), en veel teeltbedrijven hebben ook de CO2-neutraliteit bereikt. Na de oproep van de Verenigde Naties aan alle landen, instellingen en bedrijven om ambitieuze initiatieven te ondernemen in het licht van de enorme risico's die de biodiversiteit wereldwijd bedreigen, en met dezelfde energie waarmee klimaatveranderingsfactoren worden bestreden, heeft het bedrijf grote stappen gezet op dit vlak.
Hans Sauter, Chief Sustainability Officer van Fresh Del Monte, werd afgelopen oktober uitgenodigd als spreker op de World Biodiversity Summit in Glasgow, waar hij opmerkte dat Fresh Del Monte zich tot doel stelt tegen 2030 regeneratieve tuinbouw toe te passen op al haar plantages om zorg te dragen voor de bodemgezondheid. "Met ons voorbeeld willen we alle spelers in de sector en de hele supply chain (inclusief de eindverbruiker) inspireren, zodat iedereen de hoogdringende beslissingen kan nemen waar de planeet om vraagt."
Voor deze lancering zal het bedrijf in heel Spanje een communicatiecampagne opzetten, zowel op verkooppunten als in massamedia, waaronder een advertentie die eind dit jaar te zien zal zijn en die in Costa Rica is gefilmd door een lokaal audiovisueel productieteam.
Voor meer informatie:
Fresh Del Monte Europe
www.delmonteeurope.com