Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Santa María en Clarifruit automatiseren kwaliteitscontrole van druiven

Clarifruit, 's werelds eerste door AI aangedreven kwaliteitscontrolesoftware voor de AGF-sector, heeft een succesvolle commerciële samenwerking lopen met Santa María (Compañia Frutera Santa María S.A.), een belangrijke druivenexporteur die z’n fruit betrekt bij verschillende telers in heel Chili en wereldwijd klanten heeft. Santa María werkt nu al twee seizoenen met de software van Clarifruit.  

Het cloudgebaseerde kwaliteiscontrolesoftwareplatform, bestaande uit een mobiele app voor de inspecteur en een Management & Analytics-dashboard voor de QC-directeur, stelt AGF-ketenpartners in staat om gegevensgestuurde beslissingen te nemen en verspilling te verminderen, wat resulteert in een meetbare impact op de bedrijfsresultaten. Het AI-gestuurde platform maakt gebruik van gepatenteerde computervisietechnologie om de kwaliteit van een breed scala aan verse producten te beoordelen. De volgens de wens van de klant aanpasbare webtoepassing beheert digitaal de QC-activiteiten en genereert automatisch rapporten en analyses, allemaal vanuit één enkel dashboard.

"Voordat we Clarifruit gebruikten, werden de resultaten door onze QC-inspecteurs gewoon op papier opgeschreven en aan het eind van de dag in een Excel-spreadsheet ingevoerd om naar de kwaliteitsmanagers te sturen. Met het Clarifruit-platform kunnen we nu nauwkeurige gegevens op het moment van de inspectie zelf uploaden op één dashboard. De realtime zichtbaarheid is een gamechanger voor ons bedrijf geweest", zegt Andres Flores, technisch manager bij Santa María.

"We zijn zo trots op deze prestatie, want we democratiseren kwaliteitscontrole en bieden telers een nauwkeurige en innovatieve technologie aan, wat vervolgens voordelen oplevert in de hele waardeketen. We hebben Santa María geholpen bij het verlagen van hun operationele kosten en ook bij het bereiken van objectievere inspecties", vertelt Elad Mardix, CEO van Clarifruit.



De voordelen voor Santa María zijn onder meer:
Gestandaardiseerde QC-rapportage: met objectieve en consistente inspecties kan Santa María een duidelijk beeld krijgen van de kwaliteit van de druiven in tientallen pakstations in het hele land. 

Objectieve informatie: geautomatiseerde inspecties zorgen ervoor dat alle informatie nauwkeurig, objectief en consistent is voor alle inspecteurs en leveren duidelijke en juiste gegevens over druivenparameters, zonder menselijke fouten of vooringenomenheid.

Realtime zichtbaarheid: QC-managers kunnen op elk moment inspecties op het dashboard op meerdere locaties bekijken en realtime inzoomen op gedetailleerde problemen met kwaliteitscontrole.

Oorzaakanalyse: het senior management kan via het Clarifruit-platform op een efficiënte en nauwkeurige manier oorzaakanalyses uitvoeren, een taak die vroeger tijdrovend was.

Slimme onderhandelingsmogelijkheden: met behulp van de rapporten kan Santa María nu nauwkeurig opnieuw onderhandelen, waarbij de gegevens worden gebruikt als bewijs van gedetailleerde informatie, zoals het percentage defecten in een zending.

Voor meer informatie:
Elad Mardix
Clarifruit
Tel: +972 543 666838 (Israël)
elad@clarifruit.com  
www.clarifruit.com  

Publicatiedatum: