2,1 miljoen euro voor versnelde uitrol platform met recepten op maat

Verdify heeft €800.000 extra opgehaald bovenop de € 1,3 miljoen financiering die het bedrijf afgelopen december verkreeg. Daarmee komt het totaal van de seed-ronde op € 2,1 miljoen. Het additionele kapitaal wordt verstrekt door Brave New Food Investments en bestaande aandeelhouders Brightlands Venture Partners en Joles.

De financiering zal worden ingezet om Verdify’s platform voor receptpersonalisatie versneld in de markt te zetten. Zowel consumenten als bedrijven in de food-sector worden in staat gesteld om gebruik te maken van de software waarmee online recepten op leefstijl en nutriëntbehoefte kunnen worden afgestemd.



Recepten op maat
Meer dan 90 miljoen consumenten in de EU worstelen met voedingsvraagstukken vanwege hun gezondheid of de behoefte aan een duurzamer eetpatroon. Verdify stelt mensen in staat om passende en betrouwbare maaltijdinspiratie op te doen met volledig gepersonaliseerde recepten. Dit kan al op Verdify’s website Swapmeals.com waar al meer dan 40.000 mensen per maand gebruik van maken. Daar kan de samenstelling van een maaltijd worden geoptimaliseerd door het naar keuze wisselen of ‘swappen’ van ingrediënten. Dit kan ook volautomatisch aan de hand van een uitgebreid persoonlijk voedingsprofiel, waarbij een eetscore aangeeft in hoeverre de maaltijd bij de persoon past. De benodigde ingrediënten kunnen desgewenst worden besteld bij aangesloten supermarkten. Binnenkort zal de technologie ook worden geactiveerd op andere receptplatformen om grotere aantallen consumenten te bereiken.

De technologie
De afgelopen jaren heeft Verdify fors geïnvesteerd in de ontwikkeling van technologie voor receptpersonalisatie. Binnen het bedrijf wordt door een team van diëtisten en meerdere specialisten op het gebied van kunstmatige intelligentie samengewerkt aan deze innovatie. De software kan worden toegepast op vrijwel alle recepten op het internet om deze volledig naar wens van de consument én in lijn met de geldende voedingsrichtlijnen aan te passen. Zo kunnen recepten bijvoorbeeld met één druk op de knop worden omgezet in een plantaardige of lactosevrije variant, of geoptimaliseerd voor iemand met een hartaandoening.

Promoten van gezonde en duurzame voeding
Bedrijven in de foodsector kunnen sinds kort gebruik maken van Verdify’s technologie om hun producten automatisch te laten verschijnen in passende recepten op veel bezochte websites of populaire apps. Online maaltijdinspiratie wordt veel gebruikt voor het promoten van voedingsmiddelen maar dit type content vraagt veel tijd om te ontwikkelen. Verdify biedt een uitkomst door generieke ingrediënten in een recept te voorzien van een merknaam óf door bijvoorbeeld dierlijke producten vervangbaar te maken door een plantaardig alternatief, waarbij de fabrikant wordt vermeld. Deze optie wordt aangeboden aan bedrijven met gezonde en/of duurzame producten in hun portfolio.

Vincent van Gorkom, Partner bij Brave New Food Investments: “Met het verstrekte kapitaal kan Verdify het tempo verhogen om het platform voor receptpersonalisatie in de markt te zetten. Dit betekent dat het commerciële team zal worden uitgebreid en steeds meer consumenten met gepersonaliseerde recepten kunnen worden bereikt. We zijn blij aan boord te zijn en hebben veel vertrouwen in de capaciteiten van het Verdify team.”

Fleur Pasman, Nutrition Director bij Verdify: “We streven ernaar om kennis over gezond en duurzaam eten gemakkelijk toepasbaar te maken op grote schaal door slimme toepassing van technologie. De uitbreiding van deze financieringsronde maakt het mogelijk om ons concept voor betere eetkeuzes versneld in de praktijk te brengen.”


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven