Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groeivertraging verwacht voor Europese e-commerce

Italië: Etruria Retail ziet lichte omzetdip in boekjaar 2021
De Italiaanse regionale retailer Etruria Retail heeft 2021 afgesloten met een omzet van €238 mln en een netwerk van 321 winkels. De omzet van het bedrijf daalde met €14 mln ten opzichte van 2020, dat een recordjaar was als gevolg van de voortzetting van de pandemische beperkingen. Diverse goederen waren goed voor 49% van de omzet, gevolgd door gepekelde vleeswaren en zuivelproducten (23%); groenten en fruit (13%), vleeswaren (9%) en verse vis (6%).
Bron: esmmagazine.com 

Franse consumenten "maken afwegingen" door stijgende prijzen
Uit een nieuw onderzoek van Kantar blijkt dat Franse consumenten bij het boodschappen doen steeds vaker afwegingen maken om hun budget in evenwicht te houden. Geconfronteerd met een recordinflatie hebben klanten hun uitgaven voor dure artikelen teruggeschroefd en in sommige gevallen zelfs bezuinigd op traditionele AGF-producten, aldus Kantar.
Bron: esmmagazine.com 

Groeivertraging verwacht voor Europese e-commerce
Zelfs wanneer klanten weer fysieke winkels kunnen bezoeken, blijven ze online kopen: ondanks de opheffing van de meeste Covid-maatregelen en het vertrek van het VK uit de Europese interne markt, groeide de e-commerceverkoop in Europa in 2021 met 13% tot € 718 mld. In de 27 EU-landen bedroeg het groeipercentage 16%. 90% van de bevolking maakt nu gebruik van het internet en 76% winkelt ook online. Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde European E-Commerce Report van EuroCommerce en Ecommerce Europe, dat gedetailleerde cijfers bevat over e-commerce in 37 landen op het Europese continent.
Bron: retaildetail.eu 

Ierse omzet in levensmiddelen daalt door stijgende inflatie
De verkoop van Ierse levensmiddelen is in de 12 weken tot 12 juni 2022 met 4,9% gedaald, terwijl de inflatie van de levensmiddelenprijzen in de laatste 12 weken tot 12 juni het hoogste niveau van 6,5% sinds februari 2013 bereikte, zo blijkt uit de meest recente gegevens van Kantar. Door de prijsstijgingen zou de gemiddelde jaarlijkse boodschappenrekening met € 453 kunnen stijgen, een bedrag dat meer dan € 100 hoger ligt dan begin mei werd voorspeld, aldus Kantar.
Bron: esmmagazine.com 

Noorwegen: CEO van Oda over hoe online supermarkten op prijs kunnen concurreren met offline discounters
Tijdens ShopTalk Europe 2022 legde Karl Munthe-Kaas, CEO en medeoprichter van de Noorse online supermarktketen, uit waarom hij gelooft dat online boodschappen "efficiënter kunnen zijn dan offline discount" en waarom de drie elementen selectie, kwaliteit en prijs nodig zijn om online supermarkten echt concurrerend te laten zijn. Karl Munthe-Kaas, mede-oprichter en CEO van de Noorse online supermarkt Oda, is ervan overtuigd dat online supermarkten de prijsconcurrentie met offline discounters aankunnen mits op de juiste manier uitgevoerd.
Bron: econsultancy.com 

LCGB kondigt akkoord aan over nieuwe collectieve arbeidsovereenkomst
De Luxemburgse confederatie van christelijke vakbonden (LCGB) heeft in een persbericht bekend gemaakt dat zij een akkoord hebben bereikt over een driejarig collectief contract met supermarktketen Lidl Luxemburg. Het akkoord verlengt daarmee een reeds bestaand contract en blijft van kracht van 1 september 2022 tot 31 augustus 2025.
Bron: today.rtl.lu 

Publicatiedatum: