Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Promotie Murcia bij cruisepassagiers"

Op 6 juni werd in het Spaanse Cartagena Summer Flavours gelanceerd, een campagne die tot doel heeft steenfruit uit de streek onder de buitenlandse toeristen te promoten door hen bij aankomst in de stad per cruiseschip een paar stuks fruit te geven.

De campagne wordt georganiseerd door telersverenigingen Asopex en Apoexpa en krijgt de steun van het gewestelijke ministerie van Landbouw, de haven van Cartagena, de Vereniging voor de Ontwikkeling van de Gemeenten van Vega del Segura en het reclamebureau Bambú&Coco.

Meer dan 10.000 cruisepassagiers die op 15 en 16 juni de haven van Cartagena aandeden, hebben perziken, abrikozen, nectarines en paraguayo’s kunnen proeven. Het fruit werd in makkelijk mee te nemen gerecyclede plastic kokers aangeboden.

"Waarom de haven van Cartagena? Omdat het de belangrijkste aankomsthaven voor het cruisetoerisme in Spanje is geworden. Dit jaar worden 250.000 cruisepassagiers verwacht: 40% Engelsen, nog eens 40% Noord-Amerikanen en de rest Europeanen", vertelt Joaquín Gómez Carrasco, voorzitter van Apoexpa.

Volgens de voorzitter van de vereniging is de reden voor een promotieactie onder buitenlanders het feit dat ook deze mensen, eens thuis, boodschappen doen. "Op een praktische en eenvoudige manier laten we hen kennismaken met het fruit van Murcia. Wanneer ze in hun thuisland in de supermarkt fruit kopen, zullen ze ongetwijfeld terugdenken aan hun ervaring in de haven van Cartagena. Het is de meest effectieve manier om het product te promoten: slechts enkele kilometers verwijderd van het teeltgebied."

De campagne is in volle gang. Aan de ongeveer 1.500 passagiers die van elk cruiseschip naar de stad afzakken wordt steenfruit aangeboden, samen met een informatiebrochure over de voedingswaarde ervan.

"In september zullen we andere producten geven zoals sappen. Zo promoten we het merk Murcia met een gevarieerd en gezond assortiment", gaat Joaquín Gómez verder.

Het werk van de telers-verenigingen bestaat erin de aanvoer van de producten van hun telers te coördineren, de promotiekit samen te stellen en de distributie te organiseren.

"We willen ook de samenwerking met Servigest in de verf zetten, een bedrijf dat werkgelegenheid biedt aan mensen met een handicap en zo hun integratie op de arbeidsmarkt faciliteert. Servigest verpakt het fruit in de speciaal voor deze campagne vervaardigde plastic kokers", besluit Joaquín Gómez.

Voor meer informatie:
Joaquín Gómez 
Asopex - Apoexpa
C/ San Martín de Porres, 3 – 1º.
30001 Murcia (Spanje)
Tel: +34 968 20 49 49
info@apoexpa.es 
www.apoexpa.es

Publicatiedatum: