Italië: PAC 2000A Conad ziet omzetgroei van 7,7% tot € 4,4 mld
PAC 2000A Conad meldt een jaarlijkse omzetgroei van 7,7% tot € 4,4 mln in 2021 en een netto vermogen van € 872 mln. De coöperatie, die een van de grootste is in het Conad-netwerk, meldde ook een nettowinst van meer dan € 46 mln voor het boekjaar 2021. Het marktaandeel steeg tot 20,5%, waarmee Conad zijn leidende positie in Umbrië (33,71%), Lazio (29,7%) en Calabrië (26,6%) handhaafde en de tweede plaats in Campanië (16,3%) en Sicilië (15,1%) bevestigde.
Bron: esmmagazine.com
VK: Kind Snacks onthult 'pick and go' reclamebord
Kind Snacks heeft zijn Kind Grab and Go Billboard geïntroduceerd, volledig gemaakt van AGF in een poging om Londenaren aan te moedigen 5x groenten of fruit per dag te eten en een handvol noten. Het vier meter lange reclamebord is geplaatst voor het Kings Cross station en staat vol met dagelijks aanbevolen ingrediënten die "tuinvers en voedingsversterkend" zijn.
Bron: grocerygazette.co.uk
Glass Lewis steunt Britse Sainsbury's bij stemming over beloning werknemers
Stemadviseur Glass Lewis beveelt beleggers van Sainsbury's aan om tegen een resolutie te stemmen op de jaarvergadering die de op één na grootste supermarktgroep van Groot-Brittannië oproept om al zijn werknemers tegen juli 2023 het zogenaamde reëel leefbaar loon uit te betalen.
Bron: reuters.com
Spaans warenhuis El Corte Ingles koopt belang van 5,5% terug van Qatarese fonds
De Spaanse private warenhuisketen El Corte Ingles heeft de helft van het belang dat het Qatarese fonds Primefin in het bedrijf had, teruggekocht. Primefin, een investeringsvehikel van sjeik Hamad Bin Jassim Bin Jaber Al Thani, de voormalige premier van Qatar, zal een belang van 5,5% in Corte Ingles behouden, terwijl de warenhuisketen de andere 5,5% zal houden, zei de groep in een verklaring. Het bedrag van de aankoop is niet bekendgemaakt, maar El Corte Ingles zei dat het de groep waardeert op ongeveer € 7 mld, waardoor het belang ongeveer € 387 mld waard zou zijn.
Bron: reuters.com
VK: Klanten willen snelle, gemakkelijke leveringen van levensmiddelen, blijkt uit onderzoek
Uit nieuw onderzoek van end-to-end managed services provider Ensono blijkt dat consumenten snelheid en gemak zoeken wanneer ze online boodschappen doen. Uit het onderzoek van het bedrijf onder 2.000 Britse klanten blijkt dat 54% verwacht dat hun boodschappen binnen dezelfde week worden geleverd en 9% verwacht hun boodschappen op dezelfde dag te ontvangen wanneer ze online bestellen.
Bron: talkingretail.com
Duitsland: Gorillas wil samenwerkingsverbanden om winstgevendheid te stimuleren
Gorillas, dat vorige maand begon met het schrappen van banen om cash te besparen, wil samenwerken met grote retailers om binnen 12 maanden op groepsniveau winstgevend te zijn, aldus de voorzitter.
Bron: reuters.com